آخرین مطالب
 
  • نویسنده : , نوشته شده در: ۳ بهم۱۳۹۶
  • فلزیاب‌ها انواع مختلفی دارند و برای اهداف مختلفی استفاده میشوند. اسکنر گنجینه گنج یاب نیز در دسته بندی عمومی فلزیاب ها قرار میگیرد. اما، اسکنرهای گنج نه تنها به فلزات حساس هستند و میتوانند هدف را تعیین کنند، بلکه به لطف عملکرد “شکاف” که در برخی از دستگاههای گنج یاب پیشرفته وجود دارد، میتوانند تنوع زیرخاکی را نیز تشخیص دهند.

    فلزیاب ها تک سکه و هابی نیز از نظر ویژگیهای مختلف بسیار غنی هستند. این فلزیاب ها میتوانند نیازهای کاربران تازه کار و سطح متوسط را با سرعت و سازگاری برآورده کنند و بهترین تجربه را در سطح عمق پایین و متوسط ایجاد میکنند.

    دستگاه فلزیاب‌ سکه یابی با اسکنرهای گنج قابل مقایسه نیستند. هر فلزیاب نقاط قوت خود را دارد. کاربر باید خواسته های خود را به خوبی تنظیم کند و فرد یا شرکت را برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز انتخاب کند.

    فلزیابهای تصویری چه فرقی با فلزیاب و طلایاب های دیگر دارند؟

    دستگاه فلزیاب تصویری داده ها را جمع آوری کرده و آنها را در یک گزارش دقیق به کاربر ارائه میدهند. این فلزیاب ها تصویری سه بعدی با پشتیبانی گرافیکی ارائه میدهند و به کاربر کمک میکنند تا با دقت و دقیق به هدف برسد. این امر به طور طبیعی موجب صرف جویی زمانی میشود زیرا اطلاعاتی را به کاربر ارائه میدهد تا بتوانند تصمیم بگیرند که به حفاری عمیق نیاز دارند یا نه.

    اما، حتی پیشرفته ترین فن آوری برای ارائه تصویر دقیق و سازگار از زیر خاک تنها با ارائه سیگنال، بدون هر گونه حفاری کافی نیست. چنین فناوری ای هنوز به وجود نیامده.

    با این حال، دستگاه گنج یاب با استفاده از تکنولوژی پیشرفته قادر به تعیین نقاطی است که سیگنال در آنها شروع شده و به پایان رسیده است، و اینکار را بر اساس نوع و قدرت سیگنال شی فلزی انجام میدهد، و زمان و محو شدن سیگنال را از طریق برنامه‌ی الگوریتمهای پیشرفته تعیین میکند تا تصویری سه بعدی و رنگی روی صفحه ارائه دهد.

    چنین تصاویری به کاربر کمک می کند جزئیات عمق، ابعاد و نوع شی را مشخص کند.

    اسکنرهای تصویربرداری تمامی اندازه گیری ها و داده های دریافت شده را در طی یک اسکن پردازش می کنند و پارامترها را ارائه می دهند. پردازنده هایی با کارایی بالا و نرم افزار پیشرفته با استفاده از داده های موجود، تمرکز بر روی هدف، تحلیل دقیق شرایط محیطی و جستجو با کمک تصویر را تضمین می کنند.

    باید بدانید که فلزیاب های  غیر تصویری فقط اطلاعات محدودی در رابطه با اسکن و نتایج اسکن به کاربر ارائه میدهند.

    از طرف دیگر، فلزیاب های ساده‌ای وجود دارد که ادعا میکنند فلزیاب تصویری هستند، اما بر اساس اصل مغناطیس سنج ساخته شده اند، و فقط نتایج سطحی ارائه میدهند. تنظیمات محدود و همچنین قابلیت گزارش ویدئویی ۳D  و واقعی از چنین فلزیاب هایی کاربر را از نتایج دقیق، آسایش، حفاری دقیق و اطلاعات عمقی محروم میکند.

    حتی فلزیاب هایی وجود دارند که داده ها را از پایگاه داده ای ارائه میدهند، بدون اینکه ارجاعی به اندازه گیریهای واقعی داشته باشند، و صرفا برای اهداف فریبنده استفاده میشوند. عضی از شرکتها حتی با تلاش برای ایجاد یک تصور از “کیفیت” در محصولات خود، با ترکیب فلزیاب با برخی از ابزارهای تکنولوژیکی رایج، مانند رایانه، تبلت یا تلفن همراه، به کار خود ادامه می دهند.

    این شرکتها از شعارهایی مثل ” قول می دهیم یک تصویر واضح از زیر خاکی را ارائه دهیم” استفاده میکنند، و تمایل دارند که از برخی لوازم جانبی مثل عینک سه بعدی در کنار دستگاه خود استفاده کنند.

    این ها کاملا موانع بازاریابی هستند و هدف آنها فریب مشتریان است. چنین ادعاهای فریبنده ای برای خراب شدن نقایص و نقاط ضعف فلزیاب در بازار کافی نخواهد بود. تحقیقات حساس و چند بعدی در خصوص تصویربرداری از رسوبات طلا به ویژه توسط دانشمندان، بیش از یک فناوری را به عنوان بخشی از پروژه “هاپ” که در سال ۱۹۹۹ توسط مرکز مطالعات فضایی اروپا راه اندازی شد، ترکیب کردند. هدف اصلی این تحقیق، توسعه یک دستگاه اسکن معدن مجهز به سنسورهای اضافی برای ارائه توابع تصویربرداری در طول فرایند شناسایی و تعیین است، البته به شکلی مشابه با فلزیاب.

    این پروژه در سال ۲۰۰۲ به این نتیجه رسید که تحقیق نتایج کافی نداشته است.

    نمونه اولیه این پروژه قادر به شناسایی یک مین ضد تانک ۳۰-۴۰ سانتی متر در محدوده عمق ۲-۸ سانتیمتر شد، در حالی که پس از عمق ۸ تا ۱۰ سانتی متر هیچ تصویری دریافت نشد.

    اشیایی که محققان خودشان به خاک سپرده بودند ظاهر شدند اما فقط در شرایط خاص؛ سپس بعد از عمق ۲-۴ سانتی متر دوباره “مشکوک” شدند. این نشان می دهد که دریافت تصاویر از زیر خاکی، هرچند که ممکن است خام باشند، فراتر از توانایی های تکنولوژی امروز است. متاسفانه، تکنولوژی در دسترس ما را قادر به دستیابی به تصویربرداری از مین های زمینی نمی کند، که این مساله یک تهدید جدی برای زندگی بشر در زمان صلح و جنگ است، و مانعی است برای آزادسازی اسان آنها. با این حال، نمودار تولید شده بر اساس سیگنال های فرستاده شده یا منعکس شده به ما امکان می دهد نمودارها و گزارش هایی سه بعدی در زمان واقعی را برای مقایسه با مقادیر مرجع فلزات و ارائه راهنمایی به کاربر فراهم کنیم. این نشان دهنده پیشرفته ترین تکنولوژی تشخیص روز است.

    تصویربرداری با بهره گیری از تکنولوژی ماهواره ای و GPRS، ارائه تصاویر زیر خاک و ارائه نتایج بر روی داده ها نیز در میان روش های بازاریابی شرکت فلزیاب‌ ها، تا امروز، دیده میشوند.

    یک تصویر قابل فهم از یک ماهواره بسیار پیشرفته، حداکثر رزولوشن ۲ الی ۳ متر در سطح زمین را دارد. قریبا غیرممکن است که اشیای کوچکتر را تشخیص دهیم. به طور خلاصه، با استفاده از فناوری تصویربرداری ماهواره ای، اطلاعات و داده های مربوط به آنچه در خاک وجود دارد، امکان پذیر نیست. مخصوصا توانایی تشخیص تغییرات در ترکیب خاک و انکسار سیگنال، برای کارکردن بر پایه یک روش ثابت و پایدار روی زمین ناهموار، برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ترکیبی از یک پردازنده قدرتمند و نرم افزار و ارائه داده ها به کاربر در یک قاب بسیار کوتاه زمانی، از جمله ویژگی های مورد استفاده برای فلزیاب های تصویری هستند.

    بنابراین فلزیاب‌های تصویری به وضوح از فلزیابهای ساده و سیستمهای دیگری که ادعای ویژگیهای مشابه را دارند، بهتر هستند.

    برای خرید و فروش فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب با قیمت مناسب می توانید با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

    www.tiwa.ir

    www.tiwametaldetectors.com

    تلفن: ۰۹۱۲۳۹۳۰۹۹۱ و ۰۹۱۲۶۹۳۱۹۰۰

    تلفن دفتر فروش: ۰۲۱۴۴۰۶۴۴۷۶