آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۷ مرد۱۳۹۵
  • آغاز فصل نوی «ناگفته» از فضای باز برج میلاد

    هوای تابستانی نیمۀ مردادماه، جان می‌دهد برای گوش سپردن ‌به نوای خوش سازهایی که دست‌های هنرمندان، سکوت آن را با همنوازی باشکوه خود می‌شکنند. صندلی‌های فضای باز برج میلاد تهران شامگاه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مردادماه یک به یک میزبان آن‌هایی بودند که برای آغاز هم‌سرایی ساز‌ها‌، لحظه‌‌شماری می‌کنند و در این میان «حافظ ناظری» و پدرش استاد شهرام ناظری روی صحنه حاضر شده‌اند تا باز هم از «ناگفته»ها بنوازند و بخوانند. همه چیز برای یک شب ایرانی مهیا است تا خانوادۀ ویلن به صدا در بیایند و شهرام ناظری بخواند: «من که حیران ملاقات توام…»

    اجرای «مثنوی نی‌نامه» بخش دیگری از این اجرا بود که با آواز پدر و پسر همراه می‌شد. شهرام ناظری «اندک اندک» را هم در میان زمزمۀ حاضران خواند و یک قطعۀ کردی نیز اجرا کرد که فضا تا حد زیادی تحت تاثیر این قطعه قرار گرفت.

    شهرام ناظری در این برنامه در سخنانی به مخاطبانش گفت: «حضور ۴ هزارنفر در این اجرا برای ما درس بزرگی است. نمی‌دانم چطور باید از شما تقدیر کرد؟ در حین اجرا هیچ همهمه‌ای نبود و سکوت و تمرکز شما به ما انرژی داد. سطح بالای شعور شما را باید به دنیا معرفی کرد تا دیگران بدانند ایرانیان چه کسانی هستند. به جرات می‌گویم که چنین تمرکز و شعور بالایی در هیچ جای دنیا نسبت به یک کنسرت وجود ندارد، حتی در سوییس هم این‌طور نیست. همین ویژگی‌ها و محبت شماست که باعث شده با همۀ پستی و بلندی‌ها، من و هنرمندان دیگر هنوز در ایران مانده‌ایم؛ با وجود اینکه در خارج از کشور بهترین امکانات برایمان فراهم بوده است.»

    شوالیۀ آواز ایران در بخش دیگری از سخنانش به غیبت خود در صدا و سیما هم اشاره کرد و گفت: «۳۷ سال است که به خانه خودم یعنی تلویزیون نرفته‌ام. خیلی تلاش کردم تا در همۀ این سال‌ها این عاشقانه‌ها را با مردم تفسیم کنم.»

    حافظ ناظری هم ترجیح داد در بخشی از این کنسرت با مخاطبانش سخن بگوید و از تلاش‌هایش در راستای برگزاری این کنسرت حرف بزند. او گفت: «در حال حاضر که بیشتر کشورهای دنیا روند جهانی شدن را دنبال می‌کنند، ما از قافله عقب مانده‌ایم. همۀ هنرمندان باید تلاش کنند تا ایران واقعی را به دنیا معرفی کنند. امیدوارم با وجود کمبودها از این کنسرت راضی باشید. حدود ۴ هفته هم دنبال صندلی بودیم اما متاسفانه نشد و داغ این صندلی‌های خوب به دلم ماند.»

    ناظری‌ها کنسرتشان را برای حدود ۴ هزار مخاطب برگزار کردند و این در حالی بود که پدرام فریوسفی (ویلن)، امین غفاری (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، سالار غفاربجویی (ویلنسل)، بابک غسالی (عود)، فرهاد حاضران (بم‌باژ)، شهریار نظری (دف)، فرهاد صفری (زروان و کارنگ)، شیوا سروش، مهرناز شاه‌محمدی و الهه حیدری (گروه کر) و همچنین «سید امین موسوی» به عنوان مدیر برنامه‌ریزی در این کنسرت آنان را همراهی می‌‌کردند.

    علی مرادخانی، اصغر فرهادی، افشین یداللهی، آنا نعمتی، روزبه نعمت‌اللهی، مریلا زارعی، الهام پاوهنژاد، گلاره عباسی، رضا رویگری، عباس سجادی، سهیل محمودی، منصور ضابطیان، سجاد افشاریان و… از جمله چهره‌هایی بودند که به تماشای این اجرا نشستند.

    در ادامه عکس‌های «سعید عبداللهی» از این کنسرت و حاشیه‌هایش را مشاهده کنید. بخشی از این عکس‌ها، از ارتفاع ۳۲۰ متری برج میلاد از شهر تهران و محل برگزاری برنامه گرفته شده‌اند.

    کنسرت «ناگفته، فصل نو» برای شب‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ مرداد نیز تمدید شده و بلیت‌های آن از سامانه ۸۴۲۰۰ به فروش می‌رسد.

  • برچسب‌ها:, , , ,
  • نظرات درباره این مطلب