آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۶ دی۱۳۹۵
  • آیا برفخوانی اتفاقی تازه در موسیقی ایران است؟

    برفخوانی را می توان یکی از معدود آلبوم هایی دانست که مورد توجه سلایق مختلف موسیقی قرار می گیرد و تاکنون با صحبتهای زیادی در باره ی زوایای مختلفش همراه بوده. استفاده از موسیقی کلاسیک غربی وموسیقی ایرانی بدون اشاره کردن های سطحی به آنها، استفاده از هنر بداهه و آفرینش آهنگسازی شده، حضور اشعار نو به شکلی تازه،  تلفیق در ارکان مختلف موسیقی، ساز بندی متفاوت و… خود به خود مخاطب را با توقعاتی بالا در برخورد با آن همراه کرده که این اتفاق خجسته است. باید ببینیم قمصری تا چه اندازه می تواند انتظارات را برآورده کند و در فضایی که کمتر با اتفاقات عمیق و تامل برانگیز موسیقایی برخورد می کنیم، آیا می توانیم این آلبوم را یک اتفاق تازه بدانیم؟

    صحبت های زیادی تاکنون در باره ی تغییر خواننده ی این آلبوم شکل گرفته، با وجود موفقیت کامل معتمدی در اجرای این مجموعه در تالار وحدت، قمصری به دلایلی که پیشتر ذکر کرده آلبوم را با صدای وحید تاج ضبط کرده است.  قمصری در گفتگو با خبرآنلاین در این باره توضیح داده و گفته : «مهم این است که نتیجه خوب باشد. اینکه خواننده را تنها دلیل تعیین کننده ی موفقیت یک اثر بدانیم کم لطفی به موسیقی است و مقایسه ی این دو خواننده ی توانا نیز کار سختی است.  همکاری با هردوی آنها برای من لذت بخش بوده. ولي مسائلی وجود داشت در مورد اين كار كه بسيار تعيين‌كننده بود و موجب شد مشي خود را عوض كنم . من با آقاي معتمدي كنسرت‌ها داده‌ام، با هم يك آلبوم موفق هم كار كرده‌ايم ولي در مورد زمان و کیفیت انتشار این آلبوم به توافق نرسیدیم.»

    مسیر حرکت موسیقی در برفخوانی کمی عجیب است. مخاطب با شنیدن ابتدای آلبوم، کاملا با موسیقی کلاسیک غربی مواجه می شود، اما رفته رفته فضای موسیقی با روندی طراحی شده به ایرانی ترین شکل ممکن می رسد و جالب اینجاست که از مهجورترین و سنتی ترین مایه های موسیقی ایرانی استفاده شده و وجود این مایه ها جلوه ی سنتی به کار نداده.

    برفخوانی دو روز پیش منتشرشده و باید منتظر شنیدن نظر اهالی هنر درباره ی آن باشیم.

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب