آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۱ مرد۱۳۹۷
  • اجازه بدهیم فرهنگ زیست طبیعی خودش را داشته باشد

    برگزاری یک جشنواره موسیقی فرهنگی هنری در برج میلاد و اجرای موسیقی محلی در یکی از شب‌های برگزاری این جشنواره که مخاطبان زیادی را به فضای باز برج میلاد کشانده بود، دست خوش برخی حواشی در فضای مجازی شد که باعث شد مدیر ارتباطات و بین الملل برج میلاد در جوابیه ای مکتوب که به صورت اختصاصی در اختیار ما قرار گرفته است، به این حواشی پاسخ دهد.

    لیدا دانشی (مدیر ارتباطات و بین الملل برج میلاد) در این جوابیه به بررسی حواشی ایجاد شده در جشنواره ملی «چارسوق» پرداخته که متن کامل آنرادر ادامه می‌خوانید:

    «برج میلاد بانی جشنواره‌ی ملی چارسوق است . در این جشنواره استان‌های مختلف با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی ، تاریخی و گردشگری به نمایش میراث و ارائه‌ی دارایی های فرهنگی خود می‌پردازند. یکی از پرطرفدارترین بخش برنامه‌ی شب‌های فرهنگی استان‌ها، بخش موسیقی‌ست که با حضور برترین و بهترین هنرمندان هر استانی برگزار می‌شود . استان‌هایی که خاستگاه اقوام اصیل هستند در لیست “شب های خاطره انگیز” جشنواره‌ی چارسوق قرار دارند . از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، فارس و سیستان و بلوچستان .

    پیرامون حواشی عنوان شده در ارتباط با شب فرهنگی استان کرمانشاه ضمن انتقاد از نگاه‌های تنگ نظرانه به مقوله‌ی فرهنگ که در استان‌های غربی ساز و آواز و موسیقی بخش لاینفک آن و یادگار غم ایام قوم کرد است، باید عنوان کنم ما در جایگاه میزبان شاهد رفتار یا حاشیه ای که بر فرهنگ غنی و پرمحتوای مردم شریف، دلیر، هنرمند و هنرپرور کرمانشاه خدشه‌ای وارد کند، نبودیم .

    اگر اجازه بدهیم فرهنگ زیست طبیعی خودش را داشته باشد و با حمایت از خرده فرهنگ‌ها زمینه‌ی تقویت و تعالی آداب و سنت های اصیل مردم را فراهم آوریم، حتما شاهد رونق و ارتقا صنعت گردشگری مردم استانی خواهیم بود که قهر طبیعت هم خاطر شهروندانش را آزرده است و شادی و مهربانی برایشان کیمیاست.»

    گفتنی‌ست شب های فرهنگی استان ها در قالب جشنواره چارسوق به میزبانی برج میلاد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در دهکده اقوام برج میلاد از ساعت ۲۱ الی ۲ بامداد برگزار می‌شود.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب