آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۸ شهر۱۳۹۵
  • امیر صادقین: موسیقی خوب، گوش کنید و موسیقی، خوب گوش کنید

    خودتان رو معرفی کنید؟

    من امیر صادقین، سی‌وچهار سال سن دارم و متولد تهران هستم. از هفت‌سالگی موسیقی را با ساز پیانو شروع کردم؛ ساز تخصصی‌ام پیانوست؛ درواقع رشته تحصیلی‌ام در مقطع لیسانس، موسیقی است؛ در مقطع فوق‌لیسانس گرایش آهنگسازی خواندم. قبل از اینکه وارد دانشگاه بشوم آواز را به این شکل دنبال نمی‌کردم و بیشتر آواز کلاسیک کار می‌کردم. در دانشگاه الزام داشتیم که یک ساز سنتی بنوازیم؛ من با موسیقی ایرانی کاملاً بی گانه بودم و درنهایت اتفاقات مختتلفی رخ داد که به این نتیجه رسیدم و آواز را انتخاب کردم. از آن اون زمان به سمت موسیقی ایرانی رفتم که خیلی تأثیرگذار بود؛ آواز ایرانی را با استاد پازوکی شروع کردم چندین سال شاگرد ایشان بودم و هنوز هم خدمتشان می‌روم و از تجربیاتشان استفاده می‌کنم. آواز کلاسیک را در موازات آواز ایرانی ادامه دادم. چون خیلی آکادمیک و مفید بود؛ اما در این راه از محضر اساتید زیادی ازجمله استاد صدیق تعریف، شاه زیدی و… استفاده کردم. رفتن من به سمت آواز ایرانی یک توفیق اجباری بود و خیلی خوش‌حالم به دلیل اینکه موسیقی ایرانی، موسیقی غنی و زیبایی است و در من تأثیر گذاشت.

     

    در کدام زمینه موسیقی فعالیت دارید؟

    قطعاً الویت الآن موسیقی ایرانی است؛ اعتقاد دارم موسیقی ایرانی در رگ و خون ما ایرانی‌ها وجود دارد؛ اما هر موزیکی جذابیت خودش را دارد. اگر بخواهم انتخاب کنم، موسیقی ایرانی در الویت می‌گذارم.

     

    از دیگر فعالیت‌هایتان بگویید؟ به‌غیراز خوانندگی چه تجربه‌هایی داشته‌اید؟

    کار تدریس انجام می‌دهم. امسال سال پانزدهمی است که ساز پیانو و دروس مربوط به موسیقی تدریس را می‌کنم؛ چند کارنوشتم در بخش آهنگسازی اما هنوز ضبطشان نکرده‌ایم. چند کار موسیقی فیلم کوتاه و موسیقی تئاتر هم داشته‌ام.

     

    چه برنامه‌ای برای آینده کاری خواهید داشت؟

    قطعاً آلبوم منتشر خواهم کرد. ممکن است یک مقدار زمانش طولانی‌تر باشد؛ چون اخیراً آلبوم من منتشرشده است و برای آلبوم بعدی زمان بیشتری نیاز دارم.

     

    از آلبوم «سمت دور سوی آه» بگوید؟

    این آلبوم تجربه بسیار فوق‌العاده‌ای‌ را برای من داشت؛ همکاری با آقای قمصری بسیار تجربه جذاب و دل‌انگیزی بود. در این آلبوم اساتید و دوستان هنرمند بسیار زیادی حضور داشتند. چون همه این دوستان حرفه‌ای و تراز اول بودند، تجربه بسیار درخشانی برای من رقم خورد.

     

     

    بازخورد نظرات مردم برای آلبوم چطور بود؟

    تقریباً بیشتر مردم محبت و لطف داشتند؛ از آلبوم راضی بودند و نظرات مثبتی داشتند. خیلی خوشحالم از این بابت و افتخار می‌کنم. اعتقاددارم یک آرتیست باید خوراک جدیدی رو به مردم بدهد نه اینکه صرفاً ببیند مردم چه چیزی می‌خواهند. من سعی می‌کنم آن چیزی را که برایم دغدغه بوده است را عنوان کنم و طبیعتاً مخاطب خودش را هم خواهد داشت.

     

    چه برنامه‌ای برای کنسرت خواهید داشت؟

    حتماً کنسرت برگزار می‌کنیم. باید بتوانیم سالن بگیریم چون اکثر سالن‌ها پرشده‌اند.

     

    حال موسیقی را چطور می‌بینید؟

    در بخشی که خودم کار می‌کنم؛ می‌توانم این‌ را بگویم که حالش رو به سمت خوبی می‌رود. الآن قرن ۲۱ است، موسیقی ایرانی ما برای اینکه بهتر شنیده شود نیاز دارد رنگ و بویی تازه پیدا کند؛ اصالت موسیقی ایرانی حفظ شود اما با گفتاری جدید. در این صورت می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

     

    مارکت موسیقی را چطور می‌بینید؟

    این مارکت می‌تواند به یک موزیسین کمک کند و از جا بلندش کند و یا حتی می‌تواند زمینش بزند؛ این اتفاق از ابعاد مختلفی می‌تواند رخ دهد. بهترین اتفاق برای هر هنرمند این است که دیده شود و مارکت می‌تواند این کار را انجام دهد. شرکت‌های پخشی هستند خیلی نقصان دارند و البته در خیلی بخش‌ها بی‌تقصیرند چون دست خودشان نیست. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم و خواهش کنیم که یک مدیریت درست و دقیق حاکم باشد.

     

    شما به‌عنوان یک خواننده، چه‌حرف‌هایی برای موسیقی دارید؟

    ما نیامده‌ایم که حال موسیقی را خوب کنیم؛ چون موسیقی حالش خوب است و این موسیقی است که باید حال ما را خوب کند. ما سعی می‌کنیم که اتفاقی رخ دهد که حالمان خوب‌تر شود. باید اشعار و موسیقی غنی ایرانی را به شکل جدیدتر و بهتر به گوش مخاطب برسانیم.

     

    حرف آخر؟

    خیلی خوشحال می‌شوم که موسیقی‌ام را به نحو درستی، پخش‌کنم. امیدوارم ما بتوانیم نتیجه زحماتمان را ببینیم. از هواداران عزیزم ممنون هستم و متشکرم که به کار و صدای من گوش می‌کنند. اگر اشکالی در کارها وجود دارد، دوست دارم از آن باخبر شوم و آن را برطرف کنم زیرا هیچ انسانی کامل نیست. در آخر می‌گویم موسیقی خوب، گوش کنید و موسیقی، خوب گوش کنید که در این صورت حالمان هم خوب می‌شود.

  • برچسب‌ها:, , ,
  • نظرات درباره این مطلب