آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۲ فرو۱۳۹۷
  • «امین حبیبی» و قطعه «بی‌قرار» او

    «امین حبیبی» و قطعه «بی‌قرار» او طی چند ساعت گذشته یکی از مباحث داغ میان مخاطبان موسیقی بود که در اینستاگرام فعالیت دارند. چون «آشر» که یکی از خوانندگان پرطرفدار در دنیا است با این قطعه امین حبیبی یک استوری در صفحه شخصی خود منتشر کرد. این استوری به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و برای خیلی‌ها جالب بود که این خواننده با یک آهنگ ایرانی از خود فیلم گرفته و در استوری منتشر کرده است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا گفتگویی با امین حبیبی داشته باشیم و او درباره یک حاشیه دیگر که چند وقت قبل برایش پیش آمد هم توضیحاتی را عنوان کرد:

    *امروز در فضای اینستاگرام خبرساز شدی. داستان استوری که آشر در صفحه خودش منتشر کرد چه بود؟
    حقیقتاً نمی‌دانم و داستان خاصی ندارد اما برای خودم جالب بود. امروز از طریق پیام‌های مردم متوجه شدم که آشر با آهنگ بی‌قرار استوری گذاشته است. این موضوع از این جهت برایم جالب بود که این خواننده با میزان مخاطب و افتخاراتی که در سطح دنیا دارد، موسیقی من را به این شکل شنیده و منتشر کرده است.

    *واکنش مردم و طرفدارانت نسبت به این اتفاق چه بود؟
    طی ساعات اخیر پیام‌های زیادی دریافت کرده‌ام و اینکه یک خواننده خارجی این کار را کرده برایشان جالب بوده است. موضوع جالب این است که برخی از همکاران خود من به غیرحرفه‌ای ترین شکل ممکن پیام فارسی زیر پست آشر قرار می‌دهند و از من بدگویی می‌کنند. این موضوع برایم خنده‌دار است و جای تأسف دارد.

    *فالوئرهایت هم زیاد شده است؟
    بله. روند افزایش فالوئرهای صفحات اجتماعی من هم افزایش داشته است. موضوع دیگر این است که طی چند ساعت گذشته چندین صفحه تقلبی به نام من ساخته شده است. حتی به جای من کامنت تشکر زیر پست آشر قرار دادند!

    *در ساعات گذشته این صحبت هم در فضای مجازی مطرح شد که انتشار استوری آشر شاید به نوعی از طریق یک ایرانی که با او ارتباط دارد صورت گرفته باشد. در این زمینه اطلاع خاصی داری؟
    حقیقتاً من روحم هم از این اتفاق خبر نداشت و نمی‌دانم که آشر از چه طریقی کار من را شنیده است. برای من هم شنیده شدن اثرم و لذت بردن مخاطبان مهم است حتی اگر اسم خودم را هم ندانند.

    *قصد داری کامنتی برای او ارسال کنی؟
    شاید این کار را انجام دهم. تأکید می‌کنم که تا این لحظه هیچ کامنتی در صفحه آشر ننوشته‌ام و تنها صفحه‌ای که خودم مدیریت آن را بر عهده دارم aminhabibiphoto و تنها کانال تلگرام من هم aminhabibichannel  است.

    *از جدیدترین کارهایی که در دست تولید داری برای ما بگو و اینکه اثر جدیدی آماده انتشار داری؟
    پیش از ایام نوروز قطعه «عاشق‌کش» را منتشر کردم و هفته گذشته اجرای آنپلاگد قطعه «بی‌قرار» را از طریق صفحه شخصی خودم در اختیار مخاطبان قرار دادم که بازخوردهای خوبی از این دو اثر گرفتم.

    *داستان کسی که طی چند روز گذشته خودش را به عنوان خواننده قطعه «بی‌قرار» معرفی کرد چه بود؟
    یکی از افراد معلوم‌الحال اینستاگرام که متأسفانه دنبال‌کنندگان زیادی هم دارد یک نفر دیگر را در صفحه خود به عنوان خواننده قطعه «بی‌قرار» معرفی کرد. جالب اینجا است که با کمال وقاحت در پستی در صفحه شخصی‌اش نوشته بود که این آهنگ را من خوانده‌ام و به امین حبیبی اجازه دادم که بازخوانی کند. این اتفاق باعث شد به صورت قانونی آن موضوع را پیگیری کنم.

    *اتفاقاً سوال من هم این است که آن شخص دقیقاً که بود؟ سابقه خاصی در خوانندگی داشت؟
    فرد شناخته شده‌ای نیست و همین را می‌توانم بگویم که من پس از سال‌ها فعالیت در عرصه موسیقی و شناخت از همه دوستان، اسم این شخص را نشنیده‌ام. کاملاً هم مشخص بود که آن فرد معلوم‌الحال در ازای دریافت پول چنین پستی را منتشر کرده و این فرد را به دروغ خواننده قطعه بی‌قرار معرفی کرده است.

    *این اتفاق را به شکل قانونی پیگیری کرده‌ای؟
    بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادم و در حال پیگیری این مسأله از طریق مراجع قانونی هستم.

    *من حس می‌کنم این کاراکتر آرام و بی‌حاشیه‌ای که داری باعث می‌شود تا کماکان داستان امین حبیبی‌های تقلبی ادامه داشته باشد. همانطور که در سال‌های گذشته هم چند نفر خودشان را به جای تو در شهرهای دیگر معرفی کرده بودند.
    من موزیسین هستم و شومن نیستم. به تنهایی ترانه می‌نویسم و موسیقی می‌سازم و می‌خوانم و نه توانی و نه علاقه‌ای برای ورود به چنین مسائلی دارم و ترجیح می‌دهم در آرامش بیشتر کار خودم را انجام بدهم. تمام تلاش خودم را انجام داده‌ام که با این قبیل اتفاقات برخورد کنم اما تنها و بدون حمایت نمی‌توانم همیشه بجنگم. من هنرمند هستم نه گلادیاتور! زمانی که رسانه خاصی از من حمایت نمی‌کند یا بزرگترین سایت‌های موسیقی ایران آهنگ‌هایم را منتشر نمی‌کنند طبیعی است که کارهایم به شکل دیگری به گوش به مردم برسد. اما به هرحال خیلی خوشحال هستم که آهنگ‌های من ده‌ها برابر معروف‌تر از خودم هستند. برایم مهم است که حتی اگر مردم من را نمی‌شناسند از آثارم لذت ببرند. می‌دانم از لحاظ بیزنسی اشتباه می‌کنم چون بیزنس‌من نیستم اما ایمان دارم که رفتار هنرمندانه‌ای که باید داشته باشم را رعایت می‌کنم. با تمام عشق و وجودم کارم را انجام می‌دهم و هزار سال هم اگر بگذرد محال است به کسی پول بدهم تا با آهنگم برقصد و خودم را معروف کنم. دوست دارم کسی اگر با آهنگ‌های من پستی در اینستاگرام منتشر می‌کند با صمیم قلب باشد نه اینکه به آنها پول داده باشم. با وجود همه این اتفاقات و عدم حمایت‌ها باز هم با جان و دل به راه خودم ادامه می‌دهم. برخی از سایت‌های به اصطلاح حامی موسیقی طوری رفتار می‌کنند که انگار من بچه سرراهی موسیقی هستم که این موضوع را نه تنها من را اذیت نمی‌کند بلکه باعث افتخارم است که آنقدر سالم کار کردم و وارد هیچ مافیایی نشدم.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب