آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۸ آبا۱۳۹۵
  • باب دیلن سکوت خود را شکست

    باب دیلن بعد از دو هفته سکوت  سرانجام در مورد جایزه نوبل ادبیات، اظهار نظر کرد.

    این هنرمند که تماس‌های دو هفته اخیر آکادمی را پاسخ نداده بود و هفته پیش از سوی یکی از اعضای آکادمی «مغرور و بی‌ادب» خوانده شده بود، در تماسی با سارا دنیوس، دبیر آکادمی نوبل از اهدای جایزه نوبل قدردانی کرد و گفت اخبار جایزه نوبل، باعث سکوت من شده بود.

    او در مصاحبه‌ای با Daily Telegraph که اولین مصاحبه‌اش بعد از این جایزه است، در مورد حضورش در مراسم اهدای نوبل پاسخ داده است «حتما حضور خواهم داشت، اگر ممکن باشد». باب دیلن در همین مصاحبه گفته است «باور کردنش سخت استحیرت‌آور، باورنکردنی. چه کسی رؤیای همچو چیزی را می‌بیند»؟

    دانیوس متن ترانه‌های دیلن را با آثار نویسندگان یونان باستان مثل هومر مقایسه کرده بود. دیلن در پاسخ به این مقایسه گفت «من هم تقریباً همین فرض را دارماما بگذاریم مردم تصمیم بگیرند که این ترانه‌ها چه هستند. جامعه آکادمی هم می‌داند، من واقعاً شایسته نیستم و نظری ندارم…».

    باب دیلن فعالیت‌های هنری مختلفی را امتخان کرده است، از مجسمه‌سازی گرفته تا نقاشی. اما هیچ کار هنری او اندازه موسیقی‌اش موفقیت‌آمیز نبوده است. او در این زمینه می‌گوید «من دوست دارم ماشین مسابقه برانم. دوست دارم در بازی‌های فوتبال NFL توپ شوت کنم. دوست دارم بیسبال بازی کنم. اما آدم باید جای خود را بداندبعضی چیزها ورای استعداد فرد هستند. همه‌چیز ارزش این را دارد که زمان صرفشان کنیم. شما باید صد آهنگ بد بنویسید تا شاید یکی از آن‌ها خوب از آب دربیاید. باید خیلی چیزها را قربانی کنیدو ممکن است حتی آمادگی این کار را نداشته باشید. خوشتان بیاید یا نه، در این مسیر تنها هستید…».

    نوبل ادیبات امسال به علت «آفرینش بیان شاعرانه جدیدی در سنت ترانه امریکایی» به باب دیلن اهدا شده است. اما این مساله در دو هفته اخیر با سکوت او مواجه شده بود و باب دیلن در چند اجرای خود بعد از اخبار نوبل، هیچ اشاره‌ای به جایزه نکرده بود. با‌ گذشت یک هفته از سکوت او، پر واستبرگ، نویسنده سوئدی و عضو آکادمی نوبل در برنامه SVT تلویزیون، اشاره کرد که این حرکت باب دیلن «بی‌ادبی و مغرورانه است».

  • برچسب‌ها:, , , ,
  • نظرات درباره این مطلب