آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۸ خرد۱۳۹۶
  • تجلیل از دو چهره موسیقایی از سوی مرکز کندی

     

    جیمز تیلور، آل پاچینو و میویس استاپلس از سوی مرکز کندی در کاخ سفید مورد تحلیل قرار گرفتند.

    به گزارش موسیقی ایرانی به نقل از رویترز ، مرکز کندی واشنگتن دیروز از آل پاچینو بازیگر، جیمز تیلور خواننده و ترانه‌سرا و میویس استاپلس خواننده گاسپل تجلیل کرد.

    در این مراسم که با اجرای موسیقی همراه بود باراک اوباما و همسرش به عنوان آخرین حضورشان در این مراسم، حضور داشتند.

    مارتا آرگریچ پیانیست و گروه راک ایگلز نیز در این مراسم که در کاخ سفید برگزار شد مورد تجلیل واقع شدند.

    اوباما در این مراسم که آخرین مراسم او پیش از ترک کاخ سفید است، گفت: هنر همیشه در مرکز زندگی آمریکایی قرار داشته است. در این هشت سال هیچ چیز به جز نمایش‌های فوق‌العاده در کاخ سفید موجب لذت خانواده‌ام نبوده و این بخشی از کارم بود که واقعا دلتنگش می‌شوم.

    در این مراسم که امسال برای سی‌و نهمین سال برای گرامیداشت هنر برگزار شد آل پاچینو برنده جایزه اسکار، گروه راک ایگلز و خواننده ترانه‌هایی چون «هتل کالیفرنیا»، مارتا آرگریچ پیانیست آرژانتینی و میویس استاپلس خواننده بلوز و گاسپل و جیمز تیلور موسیقیدان حاضر بودند. شان پن، گارت بروکس، مارتا فرانکین، دیوید لترمن، دایانا راس، کوین اسپیسی و رینگو استار از چهره‌هایی بودند که برای تقدیر از چهره‌های اصلی به تمجید از آنها پرداختند.

    در تجلیل از تیلور، بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق روی سن رفت و از این موسیقیدان به عنوان یکی از دوستان قدیمی‌اش تجلیل کرد.

    در بزرگداشت آل پاچینو نیز کریس اودانل صحبت کرد و گفت یکی از بزرگ‌ترین افتخارهایش این بوده که در زندگی‌اش این فرصت را کسب کرده که قدم به قدم با آل پاچینو در فیلم تحسین شده «بوی خوش زن» همراه باشد. وی آل پاچینو را یک نماد فرهنگی خواند. در این مراسم کوین اسپیسی نیز گفت بهترین الهام‌هایش را از آل پاچینو گرفته و گفت افراد زیادی مثل او هستند چون این بازیگر شخصیت‌هایی را خلق کرده که فراموش ناشدنی هستند. شان پن نیز درباره پاچینو گفت: او لبخند بر لب خدایان بازیگری نشانده است.

    در تجلیل از گروه ایگلز نیز یاد گلن فری که سال پیش درگذشت گرامی داشته شد. این گروه قرار بود سال پیش این جایزه را دریافت کند اما به دلیل بیماری فری این امر ممکن نشد.

    گروه ایگلز از مشهورترین گروه‌های موسیقی جهان است که بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه آلبوم فروخته است. پرفروش‌ترین آلبوم آنها در سال ۱۹۷۶ بود که به دومین آلبوم پرفروش همه تاریخ بدل شد و پس از آلبوم «تریلر» مایکل جکسون قرار گرفت. «هتل کالیفرنیا» با همکاری فری و دان هنلی نوشته شده بود.

    آل پاچینو ۷۶ ساله متولد جنوب برانکس در محله هارلم نیویورک است و با بازی‌هایش در دهه ۱۹۶۰ شناخته شد و در سال ۱۹۷۰ نخستین جایزه تونی را دریافت کرد. او از جمله بزرگ‌ترین بازیگران دهه ۱۹۷۰ سینماست و با بازی در نقش مایکل کارلئونه که توسط فرانسیس فورد کاپولا نوشته و کارگردانی شد، نامزدی اسکار را برای قسمت اول و دوم فیلم کسب کرد. بازی در «سرپیکو» و «بعدازظهر سگی» در دهه ۱۹۷۰ از دیگر فیلم‌های به یادماندنی اوست. در دهه ۱۹۹۰ او بازیگر فیلم‌هایی چون ‌«بوی خوش زن» بود که برای آن نخستین جایزه اسکارش را پس از هفت بار نامزدی، برد.

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب