آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۳۰ ارد۱۳۹۶
  • تمبرهای یادبود دیوید بویی منتشر می‌شود

    مجموعه‌ای متشکل از ۱۰ تمبر یادبود خواننده فقید پاپ منتشر می‌شود.

    بویی سال پیش به دنبال مبارزه‌ای ۱۸ ماهه با سرطان درگذشت و امسال در نخستین سال درگذشت وی پست سلطنتی تصمیم گرفت تا مجموعه‌ای تمبر را برای بزرگداشت این چهره فرهنگی منتشر کند. پیش از این برای بزرگداشت بیتلز و پینک فلوید نیز در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ چنین مجموعه‌ای منتشر شده بود.

    تصاویر این تمبرها از موضوع‌های مختلف انتخاب شده از جمله در یکی از آنها روی جلد آلبوم بیست و پنجم بویی و در چند تمبر دیگر تصاویری از تور زنده این هنرمند در چهار دهه انتخاب شده است.

    این تمبرها از ۱۴ مارس در ۷ هزار دفتر پست در سراسر بریتانیا برای فروش عرضه می‌شوند و به صورت آنلاین نیز امکان سفارش آن ها وجود دارد. پست سلطنتی تصویر آن ها را منتشر کرده است.

    دیوید بویی موسیقیدان، خواننده، تهیه‌کننده، آهنگساز، نقاش و بازیگر مشهور انگلیسی سال پیش در تاریخ ۱۰ ژانویه درگذشت. او ۵ دهه جزو یکی از شخصیت‌های محبوب موسیقی عامه‌پسند بود و به خصوص در طول دهه ۷۰ به شهرت فراوان دست پیدا کرد. بویی در طول عمرش بیش از ۱۴۰ میلیون رکورد در سراسر جهان به فروش رسانید و در انگلستان موفق به دریافت ۹ گواهی‌نامه آلبوم پلاتین، ۱۱ طلا و ۸ نقره شد. در ایالات متحده نیز ۵ پلاتین و ۷ گواهی‌نامهٔ طلا دریافت کرد.

    در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۲ که توسط بی‌بی‌سی و برای انتخاب «۱۰۰ بریتانیایی بزرگ تاریخ» صورت گرفت، دیوید بویی در جایگاه ۲۹ قرار گرفت. بویی در رده‌بندی مجله رولینگ استون در رده ۳۹ جدول «۱۰۰ هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک» و همچنین در رده ۲۳ جدول «بهترین خوانندگان تمام دوران‌ها» ایستاده است.

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب