آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱ آذر۱۳۹۶
  •  تک آهنگ جدید حامی با عنوان «رویای بی سر» مننتشر شد

    حامی در جدیدترین همکاری خود با یغما گلرویی و رضا تاجبخش، تک آهنگ «رویای بی سر» را برای انتشار در اختسار سایت «موسیقی ما» قرار داده است.

    این خواننده درباره این همکاری و اثر جدیدش به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: « سال هاست که من یغما را می شناسم و دوست قدیمی من است. یکی از کارهایی که با یغما داشتم و خیلی مورد توجه قرار گرفته است «یاد من باش» است که کار خیلی خوبی بود. تجربه‌های دیگری هم بوده که سفارشی بود و با هم انجام داده‌ایم. در این سال ها حدود ٢٠ شعر از یغما را خوانده‌ام و یکی از آن کارها «روياى بى‌سر» بود که در کتاب شعر یغما منتشر شده است. من در سال٨٦ آن آهنگ را ساختم و سرنوشتش بود که در این دوره منتشر شود. کاری که محصول اتفاقات جنگ ٨ساله ایران است و داستان مفقود الاثر شدن پدری است که این لالایی را مادر برای فرزند آن پدر می‌خواند. لالایی مادرانه برای کودکی که پدرش را در جنگ از دست داده است و فکر می‌کنم چون زبان اين شعر محاوره است با فضای موسیقی پاپ سازگارتر است و از فضای شعارگونه ای که تاکنون درمورد دفاع مقدس اجرا می شده فاصله گرفته و مورد توجه جوانان قرار ميگیرد. البته با توجه به بازاری که ما می بینیم و اشعار هجوی که امروزه منتشر می شود و مورد استقبال قرار می گیرد خواندن یا ماندن در فضاى ارزش و تفكر کار سختی است ولی همچنان سنگرم را حفظ کرده ام و از دست نمی‌دهم و در این فضا باقی خواهم ماند و تا وقتی زنده‌ام این کار را خواهم کرد. این قطعه هم ادامه جریان موسیقی من است که همیشه به آن پرداخته‌ام و دوست داشتم و اميدوارم که این اتفاق بيفتد. آهنگ اثر از بنده است، تنظیم رضا تاجبخش، شعر از یغما. قرار بود کار پیانویی باشد ولی ارکستر زهی به اضافه چند ساز دیگر را ضبط كرديم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.»

    برنده تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی پاپ سال در دومین جشن سالانه موسیقی ما، در ادامه صحبت‌هایش نیز افزود: «یک سال و اندی است که خبرهایی به گوش می‌رسد که خوانندگان پاپ نمی‌توانند در تالار وحدت اجرا داشته باشند. یکی از دلایل حتما حضور خواننده‌های پاپ درجه سه است که در مصاحبه‌های مختلف گفته‌ام و باعث شده که همه ما با یک چوب رانده شویم. غافل از اینکه تنها خواننده پاپی که با ارکستر سمفونیک تهران کار اجرا کرده اند بنده و آقای نیما مسیحا بودیم و مسلما ما باید از بقیه خواننده‌ها در این زمینه جدا باشیم و برای ما پوئن و امتیازاتی در نظر گرفته بشود. من اکنون آمادگی خودم را برای اجرا با ارکستر سمفونیک تهران اعلام می‌کنم و دوست دارم مثل سال‌های گذشته که من با ارکسترهای مختلف روی استیج تالار وحدت رفته ام، باز هم این اتفاق بیفتد. از طرفی مجموعه‌ى ارشاد همیشه با من همکاری لازم را داشته‌اند و هیچوقت گیری در کار مجوز نداشته‌ام. تاخیر و سختی بوده ولی چون هيچوقت خط قرمزها را رد نکرده‌ام مسئولین ارشاد همیشه به من لطف داشته‌اند. اما اتفاقاتی که در چند وقت اخیر افتاده مبنی بر ممنوعیت اجرای بنده در تالار وحدت و من هم به این واسطه اعتراضاتی کرده ام. ولی تالار وحدت خانه من است و اگر بنده در تالار وحدت اجرا نکنم می‌خواهم بدانم پس چه هنرمندى شايسته اجرا در تالار وحدت است؟ اگر من ممنوع باشم چه گروه هایی می توانند اجرا داشته باشند. به هر ترتیب مذاکراتی که با مسئولین رده بالای وزارت ارشاد انجام شده این اتفاق قرار است بیفتد و مساعدت لازم برای اجرای مجدد بنده در تالار انجام بشود که اگر این اتفاق بیفتد من امسال در تقویم خودم هم اجراهای روتین سال گذشته را روی صحنه می‌برم. درمورد آقای طالبی و مرادخانی هم این توضیح از سوی من لازم است که بگویم من به عنوان خواننده‌ای که در زمان حضور این دو عزیز در وزارت ارشاد خیلی راحت تر از گذشته به کارم پرداخته ام و از این دو نفر حمایت می کنم و امیدوارم در سمت خودشان ابقا شوند و اتفاقات خوبی که در این چند سال حضورشان در وزارت ارشاد بوده در آینده هم تکرار شود و ما راحت تر بتوانیم کار کنیم».

    یغما گلرویی (ترانه سرای این قطعه) نیز در یادداشتی برای این اثر که در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفته، نوشت:

    «در جریان جنگ هشت ساله، عراق شانزده میلیون مین در مناطق وسیع مرزی با ایران کاشته است. با این که همچنان آمار دقیق قربانیان مین در ایران تهبه نشده اما بر اساس اعلام ستاد پاکسازی از زمان شروع عملیات پاکسازی میادین مین تا کنون بیش از ده هزار تن از هموطنان بر اثر برخورد به مین جان خود را از دست داده یا مجروح شده اند که ماموران پاکسازی ده درصد این آمار را شامل می شوند. این ترانه سال ۸۶ به یاد همین قهرمانان نوشته و توسط حامی عزیز در همان سال آهنگسازی شد اما به دلایلی ده سال تا تنظیمش توسط رضا تاجبخش گرامی و اجرایش با صدای گرم حامی فاصله افتاد. تقدیم به تمام عزیزانی که همچنان با رویای بزرگ پاک کرد این سرزمین از قاتلان مدفون شده به زیر خاک، قدم در میادین مین می گذارند.»

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب