آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۴ مرد۱۳۹۵
  • 1130815601

    هفته گذشته تعدادی از هنرجویان «عباس کاظمی» در دهمین جشنوارۀ رودوس کشور یونان شرکت کرده و توانستند در این جشنواره تخصصی پیانو،‌ به موفقیت برسند.

    کاظمی دربارۀ این رویداد می‌گوید: «مدتی است که به صورت جدی در زمینۀ آموزش موسیقی کلاسیک فعالیت می‌کنم. تعدادی از شاگردانم به مراحلی رسیدند که گمان کردم می‌توان آنان را در سطحِ بین‌المللی مطرح کرد. در همین حین متوجه برگزاری فستیوالی در کشور یونان شدم. بعد از بررسی جشنواره، به صورت فشرده سه ماه با سه نفر از بهترین شاگردها با نام‌های «آنیتا صدیقیانی»،‌ «ماندانا تفتی» و «آرینا یارقلی»‌ کار کرده و یک سری قطعات از باخ و شوپن را انتخاب کردم. البته از بین بهترین شاگردها «کیارش افشار» نیز بسیار آماده برای رقابت بود که متاسفانه به دلیل فوت پدر بزرگش نتوانست به ما بپیوندد.»

    او ادامه می‌گوید: «در این مدت کوتاه هر سه نفر آماده این رقابت بین المللی شدند. ماندانا در عرض ۹ ماه، قطعۀ پرلود شمارۀ ۲ باخ را اجرا کرد. آنیتا در مدت ۸ ماه به والس شمارۀ ۱۶ شوپن رسید و آرینا نیز که مدت ۲ سال است که پیانو می زند، پرلود شماره یک باخ را نواخت. هنرجوها خوشبختانه توانستند به بهترین نحو قطعات خود را اجرا کنند. من نیز تمام تلاش خود را کردم تا اجرایی بی‌نقص باشد و سطح کیفی نوازندگی ارتقا پیدا کند. در یونان نیز چند روزی تمرین فشرده انجام شد و از آنجا که این نوجوانان خیلی خوب پیانو زدند، مورد تشویق پرفسورهای روس و یونانی قرار گرفتند. کار این نوازندگان نوپا به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که طی ضیافت شامی که دبیر جشنواره داشتند اعلام کردند این هنرجویانِ ایرانی، به شکلی استثنایی پیانو می‌نوازند و تا این زمان از ایران نوازنده‌‌هایی به این خوبی نداشتیم. همچنین به دلیل درخشش بچه‌ها در این دوره مسابقات از بنده دعوت شد تا عضو هیئت ژوری این دوره از مسابقات و هچنین سال‌های آینده شوم.«

    در این مسابقات، «آرینا یارقلی» -۱۲ ساله- از بین ۳۲ شرکت‌کننده توانست به عنوان یکی از سه نفر برتر پیانو این مسابقات انتخاب شود. همچنین در بخش کلی جشنواره که تمامی ۳۶ نفر برگزیده از ۵ کتگوری پیانو، ویولون، ویولنسل، دوئت پیانو و ویولن و دوئت پیانو و ویولنسل از نظر آداب صحنه، تکنیک، لباس و اجرا مورد بررسی قرار می‌گرفتند، «آرینا یارقلی» توانست نفر پنجم این مسابقات شود. همچنین دو هنرجوی دیگر یعنی ماندا تفتی و آنیتا صدیقیانی به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

    کاظمی در پایان از خانواده‌های هر ۳ هنرجو و پیگیری‌های دلسوزانه پدرام طهماسبیان و علیرضا شفقی‌نژاد و تماس‌های مکرر آنها مبنی بر اعلام نتایج قدردانی کرد.

  • نظرات درباره این مطلب