آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۴ مهر۱۳۹۵
  • جنجال‌های اجرای راجر واترز

    راجر واترز احساسات و نگاهش را به ترامپ در اجرای دیشب خود در فستیوال موسیقی Desert Trip  نشان داد. این اجرا که اولین شب اجرای بزرگان راک بود، در کالیفرنیا برگزار شده است و ادامه دارد. ترانه‌سرای سابق پینک‌فلوید که اخیرا نیز انتقاداتش را نسبت به اسرائیل مطرح کرده، در این اجرای ۲ و نیم ساعته که در سبک راک کلاسیک بود، جنگ را محکوم کرد.

    ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در این اجرا در قالب موسیقی و تصاویر مطرح شد. صورت ترامپ در صفحه نمایش بزرگی پشت گروه نشان داده می‌شد، در حالی که آنها ترانه مشهور Pigs را می‌خواندند. در همین حال بالن بزرگی به شکل یک خوک در بالای سر تماشاگران در هوا شناور بود و لغت‌های «احمق، دروغگو، نژادپرست» روی آن دیده می‌شد. انتقادات بسیاری نسبت به دونالد ترامپ از جانب گروه‌های مختلف مطرح شده است.آخرین حاشیه‌های ترامپ در چند روز اخیر پخش فایل صوتی‌ای از او بود که در آن به زنان توهین می‌کند.

    راجرز در ادامه Another Brick in the Wall را خواند که ۱۵ بچه مدرسه‌ای روی سن آمدند و روی لباس‌هایشان به اسپانیایی نوشته شده بود «دیوار را از بین ببرید». «دیوار» در اجرای پینک‌فلوید به عنوان نماد جدا کردن و منزوی کردن فرد استفاده شده است، اما اخیرا به استعاره‌ای سیاسی برای واترز تبدیل شده که به نوعی اکتیویست به حساب می‌آید. او در برابر جمعیت ۷۵ هزار نفری حاضر در اجرا گفت «خیلی کم پیش می‌آید که مسی مثل من صحنه‌ای اینچنینی را در اختیار داشته باشد، می‌خواهم از این موقعیت استفاده کنم… و عشق و حمایت صمیمانه‌ام را به تمام حاضران دانشگاه کلیفرنیا اعلام کنم که از برادران و خواهران فلسطینی خود دفاع می‌کنند». او در ادامه اظهار امیدواری کرد که تحریم فرهنگی باعث شود اسرائیل، اشغال فلسطین را پایان دهد.

    جشنواره Desert Trip تا هفته بعد ادامه دارد و افرادی مثل باب دیلن و نیل یانگ در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب