آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۳ مرد۱۳۹۷
  • حضور مفاخر موسیقی ایران در کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران»

    کنسرت «شبی با فخرموسیقی ایران» طی دو شب در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مرداد روی صحنه رفت و اساتید و بزرگان حوزه موسیقی در کشور به تماشای این کنسرت نشستند.

    کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی در حالی در تالار وحدت روی صحنه رفت که شهداد روحانی، حسین علیزاده، لوریس چکناواریان، علی مرادخانی و سیدمجتبی حسینی در این دوشب مهمانان ویژه این برنامه بودند و به تماشای این کنسرت پرداختند.

    در ابتدای این برنامه و هنگامی که فرهاد فخرالدینی روی صحنه آمد همه حاضرین در تالار وحدت به احترام این هنرمند قدیمی و توانمند به صورت ایستاده به تشویق وی پرداختند و سپس «سوئیت ساوالان» نخستین اثری بود که از سوی ارکستر نواخته شد. در ادامه و با اضافه شدن «وحید تاج» و مجتبی عسگری به عنوان خواننده‌های ارکستر، آثاری چون: برای دخترم بهار، موج، به یاد جوانی، آهنگ اشتیاق، و درد گنگ اجرا شدند و ارسلان کامکار نیز به عنوان سولیست ویلن در «یاد جوانی» به هنرنمایی پرداخت.

    بخش دوم این کنسرت نیز با اجرای سوئیت همایون آغاز شد و با اضافه شدن گروه کُر به ارکستر و اجرای توام وحید تاج و مجتبی عسگری روی صحنه، چهار اثر دیگر اجرا شد و در انتهای شب دوم برنامه نیز «ای ایران» به عنوان قطعه «بیز» و با تشویق‌های مکرر حضار از سوی ارکستر نواخته شد و همه حاضرین به صورت ایستاده به همخوانی در این اثر پرداختند.

    در حالی که طبق قرار قبلی قرار بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدن این کنسرت به سالن تالار وحدت بیاید، سیدمجتبی حسینی (معوانت امور هنری وزارت ارشاد) در آنتراکت برنامه با حضور در پشت صحنه کنسرت هدیه نفیس وزیر ارشاد را که شامل یک جلد دیوان حافظ نفیس بود، به استاد فخرالدینی اهدا کرد و حضور وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان و بازدید از برخی پروژه‌های در دست ساخت را دلیل عدم حضور ایشان در این کنسرت اعلام کرد.

    گفتنی‌ست کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر ۱۱ و ۱۲ مرداد با حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر مهمان ارکستر در تالار وحدت و به تهیه کنندگی سوسن تقی‌پور (مدیر مرکز علمی کاربردی واحد ۴۶) برگزار شد.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب