آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲ مرد۱۳۹۷
  •  دونوازی عود و تنبور در رودکی برگزار می‌شود

    کنسرت دونوازی تنبور و عود رضا علی‌آبادی و هومن شیرعلی دوشنبه ۱۵ مردادماه در تالار رودکی، ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

    «رضا علی‌‌آبادی» -نوازنده و مدرس تنبور- در مورد این برنامه گفت: «این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول با ایده‌ها و تفکرات هومن شیرعلی، نوازندۀ ساز عود، طراحی شده است و در بخش دوم، ایده‌ها و نظرات اینجانب با همراهی ساز عود اجرا می‌شود. اهمیت پرداختن به موسیقی بی‌کلام به دغدغۀ چندین سال گذشتۀ من تبدیل شده بود؛ در شرایطی که در سال‌های اخیر، خواننده‌سالاری در میان عموم مردم و همچنین آهنگسازان به‌شدت به‌چشم می‌خورد، همیشه سعی بر آن داشتم مخاطبین را به سمت خودِ موسیقی و شنیدن موسیقیِ سازی جلب کنم و ترکیب‌ ساز تنبور با سازهای مختلفِ موسیقی ایرانی را به گوش مخاطبین برسانم. در کنسرت پیش‌رو، با حذف آگاهانۀ ساز کوبه‌ای، بیشتر سعی در اجرای جملات ملودی‌محور و موسیقی فرمال کرده‌ایم.

    این برنامه پنجمین رویداد شنیداری در قالب بداهه‌نوازی و دونوازی و سه‌نوازی با سازهای مختلف است.»‌

    رضا علی‌آبادی، متولد ۱۳۶۶ و دارای مدرک کارشناسی معماری و موسیقی است. او نوازندۀ تنبور و تار و همچنین مؤلف کتاب «مقام‌های باستانی تنبور» از نشر سرود و نیز مجموعۀ «نظم‌های تنبور۱، ۲، ۳» از مؤسسۀ فرهنگی‌ـ هنری ماهور است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری چندین کنسرت بداهه‌نوازی به‌صورت دونوازی یا چندنوازی در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد و همچنین سرپرستی و آهنگسازی گروه «جامی» نام برد.

    هومن شیرعلی، دارای مدرک کارشناسی نوازندگی ایرانی است. از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری او می‌توان به تکنوازی عود در نهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، شرکت در فستیوالِ کارتاجِ تونس، شرکت در سی‌امین جشنوارۀ موسیقی فجر به همراه گروه عود «زریاب»، کنسرت تکنوازی عود در دانشگاه فرهنگ و هنر، کنسرت نغمه‌های مشرق زمین در تالار وحدت، و اجراهای متعدد در شهرستان‌ها اشاره کرد.

    کنسرت دونوازی تنبور و عود رضا علی‌آبادی و هومن شیرعلی دوشنبه ۱۵ مردادماه در تالار رودکی، ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب