آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۶ بهم۱۳۹۶
  • امید محرم‌زاده

    امید محرم‌زاده، آهنگساز جوانی است که این سال‌ها ترجیح داده عمده فعالیت‌های موسیقایی خود را خارج از ایران با نام هنري «PrOmid» دنبال کند و به این ترتیب از سال ۲۰۰۷ در حوزه موسیقی الکترونیک فعالیت بین‌المللی داشته و آلبوم‌هایش در سراسر دنیا منتشر شده است. او این روزها اولین آلبوم شخصی خود را با نام «افسانه» آماده پخش دارد که قرار است در ایران منتشر شود.

    این آهنگساز درباره آلبوم «افسانه» می‌گوید: «دو سال پیش تصمیم گرفتم یک مجموعه از کارهای منتشر شده‌ام در نقاط مختلف دنیا تهیه کنم که شامل یک مجموعه موسیقی بی‌کلام است. تغییراتی به لحاظ ساختار موسیقایی و تنظیم روی آن اعمال کردم که نتیجه‌اش آلبومی به نام «افسانه» با ۹ قطعه شد.»

    محرم‌زاده که در این سال‌ها با مجموعه «نشنال جئوگرافیک» همکاری کرده و حدود هشت سال است با کمپانی «بودابار پاریس» -كه شناخته شده‌ترين مجموعه آلبوم‌ها در سبك WORLD MUSIC را منتشر مي‌كند- همکاری دارد، در این آلبوم از سازهای آکوستیک و الکترونیک و البته قالبی استفاده کرده که از آن بیشتر در موسیقی فیلم استفاده می‌شود. او درباره هدفش از ساخت چنین آلبومی می‌گوید: «یکی از اهدافم این بود که خودم را به عنوان آهنگساز فیلم هم معرفی کنم؛ چون یکی از کارهایم در خارج از ایران ساخت موسیقی فیلم و تیزر برای کمپانی‌های مختلف و موسیقی فیلم‌های مستند است.»

    او درباره دیگر ویژگی‌های این آلبوم الکتروآکوستیک می‌گوید: «این آلبوم ترکیبی از موسیقی الکترونیک و سازهای بومی ایران و مناطق مختلف دنیا مثل هند، مجارستان، بخشی از آفریقا و بخش‌هایی از اروپا است و باقی سازها از اقوام مختلف ایران انتخاب شده‌اند. در واقع نمی‌خواستم صرفاً از کمانچه و تار استفاده کنم و بیشتر دوست داشتم، ملودی آن در فضای موسیقی مقامی باشد. این آلبوم در سبک موسیقی چیل‌اوت قرار می‌گیرد که بیشتر شامل فضاهای آرامش‌بخش است.»

    این آهنکساز که در مارکت جهانی بیش از سیصد اثر با کمپانی‌های معروف دنیا منتشر کرده، سه کمپانی موسیقی دارد که یکی از آنها به نام «پرومید موزیک» در کانادا قرار دارد و به همین دلیل بخش میکس و مسترینگ این آلبوم در کانادا انجام شده است.

    او می‌گوید دوست دارد در دو شاخه در مارکت ایران فعالیت کند؛ یکی موسیقی بی‌کلام که آلبوم آن به زودی منتشر می‌شود و در ادامه اجرای زنده و دیگری آلبوم باکلام که آن هم قرار است به فاصله کوتاهی از این آلبوم منتشر شود: «سعی کردم با توجه به سلایق مخاطب ایرانی و جهانی، سبکی ارائه کنم که هر دو مخاطب را با خود همراه کند. همیشه دوست داشته‌ام پروژه‌های جهانی تولید کنم. مخاطب ایرانی هم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و سعی کردم در سبک خاصی از موسیقی باکلام کار کنم که پیچیدگی‌های موسیقی غربی را نداشه باشد و مخاطب ایرانی هم بتواند با آن راحت‌تر ارتباط برقرار کند.»

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب