آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۴ دی۱۳۹۵
  • Dubstep

    سبک پرطرفدار داب استپ، ژانری از موسیقی رقص الکترونیک است . این ژانر در دهه ۹۰ در جنوب انگلستان متولد شد .ویژگی بارز این سبک استفاده از ادوات درام با همراهی پترن هایی از سازهای کوبه ای می باشد که صرفا از الگوی زمانبندی ۴/۴ تبعیت نمیکند andorre viagra. همچنین لاین بیس و ساب بیس با بهره گیری از صداهای خشن در کنار صداهای لطیف احساس جدیدی را به شنوده ی این نوع موسیقی القاء مینماید.تندای داب استپ بین ۱۳۸ تا ۱۴۲ ضرب بر دقیقه می باشد و به جهت نوع صداها، ریتم و فواصل به کار گرفته شده، بسیار انرژیک بوده و شنونده را به وجد می آورد. برخی انتشار اولین موسیقی در استایل داب استپ را به سال ۱۹۹۸ نسبت می دهند که تاکید کمتری بر لاین وکال داشت و بیشتر به نوع چیدمان درام و پرکاشن و همچنین بیس خاص، تکیه داشت.همانند دیگر سبک های موسیقی این سبک نیز با گذر زمان جایگاه خود را در رادیو شوها، کلاب ها و وبسایت های پخش موسیقی الکترونیک باز کرد و در سالهای ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ به سبکی مستقل و پرطرفدار بدل شد. در سال ۲۰۱۱ سانی جان مورِ (Sonny John Moore) ملقب به (Skrillex) موزیسین الکترونیک امریکایی به شهره ی این سبک موسیقی مبدل شد. (لازم است بدانید این موسیقیدان جوان در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برنده جایزه گرمی در چند بخش از موسیقی الکترونیک دنس می باشد.) امروزه  داب استپ در امریکا و اروپا مارکتینگ بسیار خوبی دارد و روز به روز به طرفداران این سبک اضافه می شود.

    ریتم این موسیقی معمولا حالت سینکوپ دارد و اغلب به صورت شافل(Shuffle) و مختلط و تمپوی آن بین ۱۳۸ تا ۱۴۲ ضرب در دقیقه می باشد.

    بیس مورد استفاده در این سبک از نوع Wobble Bass می باشد که به طور معمول با استفاده از یک اسیلاتور فرکانس پایین (LFO) و با اعمال تنظیماتی در پارامترهایی همچون دیستروشن یا فیلتر کات آف بدست می آید که با الگوهای ریتمیک متفاوت و فواصل ملودیک خاصی که پیش می رود، نقطه محرک این سبک محسوب می شود.

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب