آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۳ خرد۱۳۹۷
  • سمینار «نسل ما و موسیقی» با سخنرانی پویا نیک‌پور

    پویا نیکپور (آهنگساز و رهبرارکستر) روز جمعه چهارم خرداد‌ماه به میزبانی مجموعه «شهر صدای پارسیان» سمینار تخصصی «نسل ما و موسیقی» را برگزار می‌کند.

    آیدین الفت، مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» با اعلام خبر برگزاری سمینار «نسل ما و موسیقی» می‌گوید: «پویا نیکپور از جمله هنرمندانی است که در سوابق کاری او رهبری ارکستر کنسرت و آهنگسازی آثار بسیاری از خوانندگان شناخته شده پاپ کشورمان وجود دارد. از این‌رو تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن این فعالیت‌های درخشان، کارگاه‌های آموزشی را به میزبانی مجموعه برگزار کنیم که برپایی «کارگاه موسیقی جَز» و کارگاه «رهبری ارکستر کنسرت موسیقی پاپ» از جمله برنامه‌های آینده ما است. اما پیش از برگزاری این کارگاه‌ها قرار است سمینار تخصصی به نام «نسل ما و موسیقی» برگزار شود که تصور می‌کنم ‌تواند به دلیل سرفصل‌های مطرح شده مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.»

    این صدابردار درباره جزئیات سمینار توضیح می‌دهد: «تنوع ذائقه موسيقى در ادوار مختلف»، «تأثير نبود يك رسانه معتبر در موسيقى»، «نبود كپى‌رايت در موسيقى ايران»، «وجود موانع مختلف در بحث موسيقى»، «تأثير تكنولوژى بر موسيقى»، «كمرنگ شدن چهره‌هاى معتبر موسيقى» و «معرفى دوره‌هاى آموزشى جديد  مهندسی صدا» به سرپرستی من از جمله موضوعاتی است که در این سمینار مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

    الفت در پایان صحبت‌هایش بیان می‌کند: مجموعه «شهرصدای پارسیان» به هیچ عنوان دنباله‌روی روش متداول و سنتی آموزشگاه‌ها و مراکز تولید آثار موسیقایی نیست. ما به دنبال تغییر فرهنگِ دید به موسیقی و حوزه مهندسی صدا هستیم که بتواند نگرش مخاطبان به موضوع مهم «صدا در موسیقی» که هنوز با استاندارهای جهانی فاصله دارد، تغییر دهد. در این راه برنامه و فعالیت‌های جدیدی را در حوزه آموزش و پژوهش آغاز کرده‌ایم که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.»

    سمینار«نسل ما و موسیقی» به سخنرانی پویا نیکپور ساعت ۱۷ روز جمعه چهارم خرداد ماه در مجموعه «شهرصدای پارسیان» به آدرس خيابان مطهرى، خيابان ميرعماد، خيابان دوم، پلاك ٢٢، ساختمان سَدا برگزار می‌شود.

    ورود براى عموم آزاد و رايگان است اما علاقه‌مندان به علت محدوديت فضا باید قبل از حضور، نسبت به ثبت نام خود از طریق شماره تلفن ٨٨٧٦٠٠٠١ اقدام کنند.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب