آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۴ تیر۱۳۹۶
  • سومین شب «هزار و یک شب مهر هنر» برگزار می‌شود

    سومین شب از سلسله برنامه‌های پژوهشی «هزار و یک شب مهر هنر» با همکاری موسسه موسیقی پارسین، فرهنگسرای نیاوران و انجمن موسیقی خراسان شمالی، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

    در این کنسرت پژوهشی، هنرمندان برجسته شمال خراسان به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و علاوه بر آن درباره‌ی کلیات موسیقی شمال خراسان و تحلیل قطعات اجرایی توسط هنرمندان صحبت خواهد شد.

    این پروژه فرهنگی هنری که به منظور ایجاد یک پویش اجتماعی و فرهنگی تحت نظارت موسسه موسیقی پارسین با مدیریت «رضا نادری»، برای حمایت از موسیقی نواحی شکل گرفته، مجموعه برنامه‌هایی را طی چندین شب در خراسان شمالی با حضور تعدادی از هنرمندان اجرا کرده است.

    ساماندهی وجوهات آموزشی و پژوهشی در این حوزه، تحلیل موسیقی با هدف بازشناسی نواهای بومی در ساختارهای قومی و ضرورت تسریع در بسترسازی مناسب برای حفظ این میراث، در رأس کار این پروژه در ارتباط با محیط آکادمیک موسیقی قرار دارد و آغازکننده تداوم همکاری هنرمندان موسیقی نواحی با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و ثبت و تحلیل علمی موسیقی آن‌ها است. هم‌چنین به جهت ساماندهی به وضعیت نامساعد سلامتی و معیشتی تعدادی از این هنرمندان، این برنامه به صورت همت عالی با عنایت به این که کلیه منافع مالی آن به نفع هنرمندان باشد، برگزار می‌شود.

    «رضا نادری» مدیر عامل موسسه موسیقی پارسین درباره این برنامه به «موسیقی ما» گفت: «موسسه موسیقى پارسین با رویکرد حمایت از موسیقى مقامى، مجموعه برنامه‌هایى را تحت عنوان «هزار و یک شب مهرِ هنر» پایه‌گذارى نموده تا از یک سو موسیقى مقامى به عنوان شاکله پر اهمیت هویت فرهنگى قرار گرفته و از سوى دیگر کلیه درآمدهاى آن متعلق به هنرمندان موسیقى مقامى به عنوان میراث‌داران آن قرار گیرد و تا زمانى که مشیت الهى رضایت دهد این هزار و یک شب برنامه تداوم داشته باشد.»

    نادری درباره برنامه‌های پیشین گفت: «شب اول از مجموعه هزار و یک شب مهر هنر با پاس‌داشت جایگاه هنرى «آنه مراد رستگارى» استاد مسلم موسیقى ترکمن، برگزار گردید و برنامه دوم این مجموعه با رویکرد علمى و پژوهشى با همکارى دانشگاه هنر تهران در دانشکده موسیقى این دانشگاه برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار گرفت.»

    نادری در پایان گفت: «امید است تا این اقدامات گام کوچکى در راستاى پاسداشت و اعتلاى فرهنگ و هنر سرزمینمان باشد.»

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب