آخرین مطالب
 
  • نویسنده : , نوشته شده در: ۱۸ شهر۱۳۹۶
  • امروزه در صنعت ساخت و ساز شاهد پیشرفت های زیادی بودیم و می دانیم که مصالح ساختمانی دارای انواع مختلفی است . ساندویچ پانل یک محصول مقاوم و انعطاف پذیر است که برای ساختمان های جدید و قدیمی مناسب می باشد . هسته مرکزی آن از فوم سخت پلی یورتان ساخته شده است . عرض مفید آن ها در پانل سقفی ۱۰۰ سانتی متر و در پانل دیواری ۱۱۴ سانتی متر است . پنل ساندویچی یک پوشش سقف و نمای دیوار می باشد که از تزریق پلی یورتان با ضخامت و چگالی متفاوت بین دو ورق گالوانیزه یا دو ورق آلوزینک ساخته می شود . این پانل ها به دو دسته سقفی و دیواری تقسیم می شوند . ساندویچ پانل های پوشش سقف و نما با کیفیت بسیار بالایی هستند که راه حل ها و جایگزین مناسب برای مصالح ساختمانی می باشند زیرا نصب آنها با سرعت و به آسانی انجام می شود .

    پانل های ساندویچی سطح بسیار بالایی از عایق حرارتی ، رطوبتی و صدا را در مناطقی که پانل مورد استفاده قرار می گیرد فراهم می کند و نیازی به پوشش هایی مثل رنگ و گچ در ساختمان ها نیست . ورق فولادی که در سطح بالا و پایین استفاده می شود باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که پانل را در برابر خوردگی ، رنگ پریدگی و زنگ زدگی برای سالها تضمین کند .

    در ساندویچ پانل ، مواد عایق شده عمدتا پلی یورتان ، پشم سنگ و پلی استایرن ( EPS ) است . پلی استر ، PVDF ، پلاستیکیزول و رنگ های پلی یورتان برای رنگ فلزات استفاده می شود . به طور کلی رنگ استاندارد برای پانل های ساندویچی رنگ پلی استر است . ( ورق آلوزینک پیش رنگ شده به ضخامت ۰٫۵ میلیمتر در رنگ های متنوع و از نوع پلی استر کوره ای به ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون )

    پانل های ساندویچی به راحتی نصب می شوند به همین دلیل برای پروژه ها مناسب هستند و می توانند در پوشش سقف ها و نما ها از آنها استفاده شود . از پانل های سقف و دیوار می توان در مناطق مختلف آب و هوایی استفاده کرد .

    ساندویچ پانل ها با وجود وزن کمی که دارند دارای ظرفیت بالا ( تحمل فشار مکانیکی زیاد ) هستند . از آن ها برای عایق بندی ساختمان های صنعتی ، سایت های ساخت و ساز ، مجتمع های ورزشی ، مراکز خرید و … استفاده می شود .

    ویژگی های ساندویچ پانل :

    • کیفیت بالا
    • عایق حرارت عالی
    • نصب آسان و جداسازی قطعات
    • طول عمر
    • مقاومت بالا در برابر آب
    • مقاومت در برابر آتش
    • عایق صدا ومقاومت در برابر خوردگی

    مواد ساندویچ پانل :

    هسته عایق ساندویچ پانل می تواند از جنس پلی یورتان ، PIR ، پلی استایرن ، پشم سنگ یا مواد الیاف معدنی باشد .

    تفاوت بین عملکرد آنها اغلب یکی از مهم ترین موضوعات است . در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی ، کمبود اطلاعات درباره مشخصات فنی ساندویچ پانل وجود دارد . نوع هسته مواد نقش مهمی در انتخاب ساندویچ پانل دارد . نوع هسته را با توجه به قدرت مکانیکی ، عایق ، عملکرد آتش ، مراحل تولید و فیزیک ساختاری انتخاب می نمایند به همین دلیل دقت در انتخاب و مقایسه تمام عملکرد های مورد انتظار از مواد بسیار مهم است .

    پلی استایرن و پلی یورتان فوم های عایقی هستند که بیشترین استفاده را در ساندویچ پانل دارند . در سسال های اخیر آزمایشاتی روی پانل ها انجام گرفته که باعث افزایش مقاومت آنها در برابر آتش و مواد شیمیایی شده است . پلی یورتان در حدود ۵۰ سال در پانل های ساندویچ استفاده شده است و به عنوان قابل اعتماد ترین ماده عایق شناخته ششده است .

    پلی استایرن ( XPS / EPS ) : پلی استایرن فوم اکسترود شده بین دو ورق فولادی است . فوم عایق ساندویچ پانل روی سطوح فلزی با استفاده از چسب های مخصوص اعمال می شود . فوم های پلی استایرن ترموپلاستی در دما های پایین ذوب می شوند .

    پلی یورتان ( PIR ) : فوم مایعی است که پس از تزریق شدن بین دو لایه ورق فولادی ساختاری سفت و سخت به خود می گیرد . این فوم ، عایق بسیار مناسبی برای صوت و دما می باشد .

    پشم سنگ : پشم معدنی به علت ریختن سنگ ها از قبیل بازالت ، دولومیت ، دیاباز و مخلوط کردن آنها با بالیت به وجود می آید . پشم سنگ که نتایج عالی در برابر آتش و صدا می دهد ، عایق بسیار مناسبی برای ممکن هایی با حرارت و صوت زیاد است .

    کشنده نوعی کامیون است که قسمت لاربری از قسمت کشنده جداست و با توجه به کاربری مورد استفاده می توان از تریلرهای متفاوت استفاده کرد و از آن برای انواع کاربری ها استفاده کرد. شرکت های مختلفی در دنیا درزمینه تولید کامیون کشنده فعالیت دارند اما شرکت های اروپایی با تولید کشنده برتر خود همواره گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده اند.