آخرین مطالب
 
  • نویسنده : , نوشته شده در: ۶ مرد۱۳۹۷
  • طلایاب ها معمولا به دنبال یافتن طلا به ویژه در میان فلزات دیگر هستند.

    مشخصات طلا و مقادیر آن باعث شده که طلا هم در نزدیکی انواع دیگر فلزات دارای مقیاس فلز قرار بگیرد. طلایاب‌ها برای ارائه، با حساسیت بالایی نسبت به مقادیر مرجع تولید می شوند. مکان هایی که طلا به طور طبیعی یافت می شود عبارتند از زمین هایی با محتوای معدنی غنی. فلزیاب هایی که بتواند به صورت مداوم روی چنین سطوحی عمل کند، نیازمند تکنولوژی پیشرفته و تجربه تولید است. بسیاری از فلزیاب‌های موجود در بازار این ویژگی‌ها را ندارند.

    مشخص ترین ویژگی طلا یاب توانایی نادیده گرفتن عناصر دیگر و تمرکز صرفا بر طلا و فلزات مرتبط است. به عبارت دیگر،  طلایاب ها باید بتوانند حتی یک تکه نقره را بین سنگها و صخره‌ها پنهان شده پیدا کند. طلایابها باید با در نظر گرفتن سطوح بالای مواد معدنی که با انحصار در ترکیب خاك نشان داده می شوند، با حفظ ویژگی های عمق و قدرت عمل کنند. این کار نیاز به تکنولوژی پیشرفته، مهندسی پیشرفته و ثروت فراوان دارد.

    نه تنها دستگاه، بلکه جزئیات دقیق آن از کویل ها گرفته تا کابل باید حاصل صدها یا هزاران آزمایش و مطالعات تحلیلی باشند.

    محیط زیست طبیعی که در آن اغلب طلا یافت می شود، خاک معدنی غنی دارد. تعداد فلزیاب هایی که میتوانند به طور مداوم و مؤثر در چنین زمین هایی کار کنند، خیلی زیاد نیست. برای اینکار به پیشرفته ترین تکنولوژی و تجهیزات حساس نیاز است.

    مشخص ترین مشخصه یک طلایاب، توانایی آن برای تشخیص توده های طلای کوچکتر از ۱ گرم (قطعه) است، حتی اگر در زیر سنگ های معدنی غنی قرار داشته باشند.

    این مساله باعث میشود که طلایاب از فلزیاب های دیگر مجزا شود، زیرا فلز یاب های دیگر با اصول متفاوتی کار میکنند.

    تولید یک فلزیاب با چنین ویژگیهایی نیازمند یک ساختار قوی تحقیق و توسعه و مهندسی است، و شرکتهایی که این ویژگیها را داشته باشند در بین شرکتهای دیگر برجسته هستند.

    سیگنال های فلزی در خاک غنی از مواد معدنی بسیار زیاد است. جدا کردن طلا از بین تمام فلزات دیگر سخت تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. تکنولوژی مورد استفاده در چنین فلزیاب هایی کاملا متمایز است.

    طلا از دیگر فلزات و مواد مغناطیسی در محیط متمایز است، و دلیلش خود- مقاومت و ظرفیت القایی آن در واحد طول است. بنابراين ثابتهای زمانی متفاوتی دارد. در این حالت، سطوحی که طلا دارند از نظر این ویژگیها با متوسط سطوح دیگر تفاوت دارند.

    یک دستگاه گنج یاب یا دستگاه فلزیاب‌ تک سکه به گونه ای طراحی شده است که در سطوحی که انواعی از هدف در آن قرار دارد، دارای حساسیت باشد. از طرف دیگر، فلزیاب‌ی طلا به گونه‌ای بهینه شده است که بتواند به تشخیص صحیح طلا در مقابل ناخالصی هایی که ممکن است در سطح اسکن شده وجود داشته باشند، برسد. فلزیابی طلا بر پایه‌ی روش‌ها، فناوری‌ها و محاسبات و دانشی ساخته شده است تا بتواند چنین اسکنهای محرمانه ای را انجام دهد. طراحی طلایاب برای دستیابی به این اهداف تعیین می کند که آیا می تواند طلا را در زمین شناسایی کند یا خیر.

    به عنوان مثال، اهداف اسکنر گنج (گنج یاب) معمولا اهداف نسبتا بزرگی هستند. فلزیاب‌هایی که قادر به تشخیص چنین فلزاتی باشند میتوانند فلزات غالب را در ترکیب چنین اشیایی پیدا کنند، یعنی استیل، آهن، یا مس. مطالعه تاریخ نشان می دهد که گنجینه ها معمولا در سرزمین هایی یافت میشوند که مردانی در آن سکونت داشته‌اند، درحالیکه طلا معمولا در حوالی مناطق خشک، غیرقابل انباری، سنگی و غنی از مواد معدنی یافت می شود. بنابراین، مناطق مورد استفاده و اهداف فلزیاب کاملا مجزا هستند.

    برای خرید و فروش فلزیاب ، طلایاب و گنج یاب تصویری با قیمت مناسب می توانید با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

    www.tivametaldetector.ir

    www.tiwametaldetectors.com

    تلفن: ۰۹۱۲۳۹۳۰۹۹۱ و ۰۹۱۲۶۹۳۱۹۰۰

    تلفن دفتر فروش: ۰۲۱۴۴۰۶۴۴۷۶