آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۳ ارد۱۳۹۷
  • علی بهرامی‌فرد «پرواز» را منتشر کرد

    «پرواز» تازه‌ترین اثر علی بهرامی‌فرد همزمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توسط انتشارات مانوش منتشر شده و از امروز در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی است. کتاب «پرواز» دومین جلد از مجموعه «سایه» است که اتودهای ملودیکی برای نوازندگان دوره متوسطه و عالی سنتور ارائه می‌دهد.

    علی بهرامی‌فرد، آهنگساز، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه، که پیشتر نیز کتابهایی را برای علاقمندان ساز سنتور تالیف کرده است هدف از انتشار این مجموعه را اینگونه بیان می‌کند :« به منظور تقویت المانهای تکنیکال از قبیل آرپژ، پاساژ، جفت آرپژ، اجرای بافتهای هوموفونیک و پلیفونیک، کنترل نوانسهای متنوع، اجرای مترها و ریتمهای متنوع و نامتعارف، فیگورهای مضرابی قرینه و غیرقرینه، افزایش و تساوی قابلیتهای هر دو دست در اجرای خطوط کنترپوانتیک و اجرای تونالیته‌های نامتعارف، بیان صحیح روباتو، تقارن عبارات درچهارمضرابهای وفادار به سبک سنتی در تقابل با عدم تقارن عبارات در ضربیها و چهارمضرابهای معاصر، ریتمهای متقاطع و قرضی و … مجموعه «سایه» تألیف شده است».

    ضمنا بخش مفصلی از جلد دوم پرواز، در واقع نخستین تالیف و آهنگسازی آموزشی، مشخصا برای تکنوازی سنتور ۱۱ خرک بوده و دربرگیرنده مجموعه قطعاتی برای این نوع از سنتور است.

    بهرامی‌فرد کتاب «پرواز» را به کیهان کلهر، نوازنده نام‌دار کمانچه، تقدیم کرده است. این مدرس و نوازنده سنتور، پیش از این علاوه بر آلبومهای متعدد صوتی و تصویری برای تکنوازی سنتور و یا همنوازی و گروه‌نوازی موسیقی ایرانی، کتابهایی نیز منتشر شده و در اختیار نوازندگان سنتور قرار داده است. که از جمله عباتند از : جلد اول مجموعه سایه (شامل اتودهای تکنیکال برای ساز سنتور)، فراق (مجموعه دونوازی سنتور در بیات اصفهان و چهارگاه) و چشم‌انداز (پارتیتور قطعاتی برای گروه‌نوازی سنتور).

    «پرواز» جلد دوم، از مجموعه «سایه»، توسط نشر مانوش در ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۲۷۰۰۰ تومان منتشر شده و از امروز در دسترس علاقمندان قرار دارد. همچنین نشر مانوش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در سالن شبستان، راهرو ۲۸، غرفه ۳۶  پذیرای علاقمندان این کتاب است.

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب