آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۴ فرو۱۳۹۷
  • فراخوان سومین جشنواره ساز دهنی ایران منتشر شد

    فراخوان سومین جشنواره‌ی ساز دهنی ایران که با دبیری «احسان مصطفوی»، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در مدرسه ی موسیقی هترا برگزار خواهد شد، منتشر شد.

    این جشنواره هر سال در سه بخش اصلی رقابتی، کارگاهی و اجرایی برگزار می‌شود. شناخت نیروها و نیازهای نسل جوان و حمایت از خلاقیت‌های هنری در زمینه ی سازدهنی، معرفی، حفظ و اشاعه ساز دهنی به عنوان یکی از پرطرفدارترین سازهای دنیا، ایجاد زمینه بروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازدهنی و تمام عوامل دست‌اندرکار آن، معرفی استعدادهای سازدهنی ایران، معرفی و اجرای گروه‌های فعال سازدهنی در ایران در سبک‌های مختلف، ایجاد شرایط مناسب برای حضور و معرفی همه‌ی هنرمندان جوان موسیقی در سراسر کشور، بررسی، معرفی و تجلیل از فعالان برگزیده ی حوزه ی سازدهنی در جنبه های مختلف از جمله فعالان صنعت تولید و نشر، پژوهشگران، آهنگسازان، خوانندگان، رهبران ارکستر، نوازندگان، فعالان صنعت نشر به صورت مکتوب، دیجیتال و حوزه ی مجازی و رسانه ها، شناسایی نخبگان و برترین های سازدهنی ایران و در نتیجه حمایت لازم برای حضور در عرصه های انتشار آثار،برگزاری کنسرت و… توجه ویژه به ارتقا فرهنگی در برخورد با این ساز از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

    در بخش کارگاهی این جشنواره مانند دو سال گذشته دو کارگاه مجزا در سطوح مقدماتی و پیشرفته برای ساز دیاتونیک، دو کارگاه مجزا در همین دو سطح برای ساز کروماتیک که شرکت کنندگان می توانند هم به‌طور فعال (با ساز) و هم به‌طور غیر فعال (بدون ساز) در این کارگاه‌ها شرکت کنند و همچنین دو کارگاه جنبی و اکران فیلم‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد که شرکت برای کسانی که در بخش کارگاهی یا رقابتی ثبت‌نام کرده باشند رایگان است.

    شرکت کنندگان کارگاه‌ها در پایان هر کارگاه گواهینامه پایان دوره مربوط به همان کارگاه را دریافت خواهند کرد. مدرسین برگزار کننده‌ی کارگاه های امسال الیاس دژآهنگ، محسن مهاجر، مانی مزکی، زویا افسری، حسام حق پژوه، احسان شریفی، سبحان حیدری و جلال هیبتی هستند.

    بخش رقابتی به سه بخش دیاتونیک، کروماتیک کلاسیک و کروماتیک آزاد در قالب دو گروه سنی الف) ۱۲ تا ۱۸ سال و ب) بالای ۱۸ سال تقسیم بندی می‌شود. متقاضیانی که سن آنها از ۱۲ سال کمتر است نیز می‌توانند در صورت آمادگی و تمایل در گروه الف شرکت کنند. برای ارزیابی بهتر داوران از شرکت کنندگان، قطعات امسال از خیلی آسان تا خیلی سخت سطح بندی شده و امتیاز سختی هرکدام از قبل مشخص شده است بنابراین شرکت کنندگان با انتخاب قطعات سخت تر می توانند امتیاز بیشتری بدست آورند البته موارد امتیاز‌دهی طوری طراحی شده است که اجرای قوی یک قطعه‌ی آسان می تواند از اجرای ضعیف یک قطعه‌ی سخت به مراتب امتیاز بیشتری کسب کند؛ برای دوبخش کروماتیک آزاد و کروماتیک کلاسیک نیز شرکت کنندگان می‌توانند در صورت تمایل از فایل همراهی یا حتی اکمپانیست برای همراهی خود استفاده کنند که باید در زمان ثبت نام نهایی فایل همراهی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و یا در صورت وجود اکمپانیست اسامی. آنها و نام ساز همراهی کننده را در فرم مربوطه ذکر کنند. شرکت کنندگان می‌تواند در دو یا هر سه بخش رقابتی نیز شرکت کنند؛ ولی برای هر بخش، ثبت نام مجزا الزامی است. شرکت کنندگان در هر بخش می‌توانند فقط یک قطعه برای اجرا انتخاب کنند. به نفرات اول تا سوم هر بخش در هر رده سنی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیم می‌شود.

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب