آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۱ دی۱۳۹۶
  •  فستيوال بين المللى «كلتيک كانكشن» در اسكاتلند

    محسن شريفيان پژوهشگر و نوازنده مطرح نى‌انبان ايرانى با همراهى حميد اكبرى و اكلو فرامرزى براى شركت در یک رويداد جهانى، راهى فستيوال بين المللى «كلتيک كانكشن» در اسكاتلند مى‌شود.

    فستيوال بين‌المللى موسيقى «كلتيك كانكشن» يكى از معتبرترين و بزرگترين فستيوال‌هاى فولك دنيا است كه اواخر ماه ژانويه هر سال در شهر گلاسگو برگزار و ميزبان بيش از ١٠٠ هزار نفر از علاقه‌مندان به موسيقى سراسر دنيا مى‌شود.

    در اين جشنواره بيش از سيصد كنسرت برگزار می‌شود و در بخش جانبى فستيوال، فعاليت‌هاى متنوعى همچون برگزارى ورك شاپ‌ها، سخنرانى و… نيز انجام مى‌شود.

    گروه «ليان» از بوشهر و سه نوازنده مطرح اسكاتلندي؛ ديويد شِدِن، گراهام مكنزى و پابلو لافونته در تاريخ ١٤ بهمن كه مهم‌ترين روز فستيوال و اختتاميه آن است، در سالن «رويال كنسرت هال» شهر گلاسكو اسكاتلند روى صحنه خواهند رفت.

    محسن شريفيان كه به تازگى كتاب آموزش نى‌انبان را منتشر كرده می‌گوید: «علاوه بر اين برنامه گروه ليان جداگانه در روز ٦ بهمن در لندن نيز به اجراى كنسرت خواهد پرداخت. اين برنامه به دعوت مركز مطالعات هنر ايرانIran Art Research برگزار مى‌شود كه بخشى از عوايد آن به نفع زلزله زدگان كرمانشاه صرف خواهد شد.»

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب