آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۶ ارد۱۳۹۶
  • محسن چاوشی: «حسین صفا» از بهترین شاعران سرزمین ماست

    خواننده آلبوم «امیربی‌گزند» پس از مدتها سکوت به بهانه انتشار دو کتاب شاعر ترانه‌هایش، با انتشار متنی خواندنی به تمجید این ترانه سرا و شاعر پرداخت.

    به گزارش «موسیقی‌ما»، محسن چاوشی به بهانه انتشار دو کتاب شعر «حسین صفا» به نام‌های «منجنيق» و «نرگس» که در نمایشگاه کتاب امسال توسط نشر نیماژ توزیع خواهد شد، متنی زیبا و خواندنی را در تمجید حسین صفا منتشر کرد.

    در بخشی از این متن آمده: «وقتی خاطرات ِ غرق شدن‌های خودم یا به قول روانشناس‌ها فرافکنی‌های اثیری‌ام را از ذهن می‌گذرانم ترک‌های از این دست را به یاد می‌آورم (البته در آثار غیر کلاسیک): خواب، پاروی بی قایق، یوسف، قطار، هر روز پاییزه، پرچم سفید، دوست داشتم، همسایه، چشمه ی طوسی، یه شاخه نیلوفر، سلام به صلح، با من بمون، پروانه‌ها و… که نه از قضا و تصادفا بلکه حکما و بر پایه‌ی استحقاق همه‌ی این آثار متعلق‌اند به شاعری بنام حسین صفا. می خواهم به مخفیگاه ذهنم مراجعه کنم. کمی بالاتر از صندوقچه‌ی حرف‌های مگو بر روی طاقچه‌ی دوستی و از پشت آینه‌ی صداقت و صراحت، کلامی را برای شما بازگو کنم. بواسطه ی تجربه ی حاصل از رفاقت نزدیکمان و مشاهدات عینی و سمعی و نه از سر تسامح و تعارف؛ حسین صفا به اعتقاد من از بهترین شاعران سرزمین ماست كه نامش و شعرش ماندگار خواهد شد. شاعري که غزل را بهتر از شعر محاوره یا ترانه و سپید را بهتر از غزل می‌نویسد و تنها گاهی ارکان این بهترنویسی‌ها در دُوری معین که وابسته به حال روحی‌اش است تغییر می‌کند. هم در شعر محاوره هم در غزل و هم در سپید پیشرو است و مثل کسی نیست و از قضا! کسی هم نیست که بتواند شكل او بنویسد.»

    چاوشی در ادامه گفته: «تا به حال بيشتر از ترانه هاي حسين صفا خوانده ام اما در آينده اي بسيار نزديك به استقبال غزل هاي او خواهم رفت… كارهايي را هم ساخته ايم كه به اذعان همه ي دوستاني كه شنيده اند متفاوت و تاثيرگذار است. دو كتاب “منجنيق” و “نرگس” حاصل آخرين تعاملات حسين با دنياي ناشناخته ي شعرش است. در اين دو كتاب شاعر به شكل كامل تري از شيوه ي سرايش خودش دست يافته است . منجنيق همچنان از جوشش هاي شاعرانه سرشار است و كلمات از آن سر مي روند. خلق موقعيت هاي بكر هم اتفاقي ست كه در صفحه صفحه ي نرگس شاهد آن خواهيم بود.دو كتابي كه به اعتقاد من حسين را از ديگران متمايزتر و نقش او را در ادبيات ما پر رنگ تر خواهند كرد.»

    گفتنی‌ست حسین صفا پیش از این نیز کتاب هایی چون «وصیت و صبحانه»، «من کم تحملم» و… را منتشر کرده بود.

  • برچسب‌ها:, , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب