آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۰ مرد۱۳۹۷
  • کنسرت مشترک سالار زمانیان و «شهریار ایمانف»

    کنسرت مشترک سالار زمانیان و «شهریار ایمانف» در حالی در تالار وحدت روی صحنه رفت که کیوان ساکت و سامان احتشامی مهمانان ویژه‌ی کنسرت بودند.

    کنسرت همنوازی تار ایرانی و آذری سالار زمانیان و شهریار ایمانف با قطعه «چارداش» آغاز شد و «ساری گلین»، «مارت یالیسی»،«هارداسان»، «دشتی» دیگر آثاری بودند که اجرا شدند. پیش از اجرای قطعه ششم این کنسرت «سوز دل» سالار زمانیان رو به حضار گفت: «قطعه بعدی را به استادم کیوان ساکت که آهنگساز این اثر نیز هستند تقدیم می‌کنم و از حضورشان در این کنسرت واقعا خوشحالم.»

    دو نوازی های گاه و بیگاه هنرمند ایرانی و آذربایجانی در این کنسرت بارها و بارها با تشویق‌های ممتد حضار توام شد و در ادامه نیز آثاری چون: شرقی، میراژ، قرنفیل و… اجرا شدند و در بخش های مختلف این کنسرت نیز شاهد بداهه نوازی تار از سوی هر دو هنرمند در سالن بودیم.

    «آیریلیق» که از آثار پرطرفدار موسیقی آذری است به علت استقبال حضار باردیگر به عنوان قطعه «بیز» در سالن اجرا شد تا کنسرت بی کلام دونوازی تار در تالار وحدت دوستدارانش را با حال خوب روانه منزل نماید.

    بهنام ابوالقاسم (پیانو)،آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، داریوش حجازی (ویولا)، تینا جامه گرمی (ویولن) و نیما زاهدی (ویولن) هنرمندانی بودند که در این کنسرت در کنار سالار زمانیان و شهریار ایمانف ساز زدند.

    شهریار ایمانف در انتهای این کنسرت درباره شناختش از موسیقی ایران گفت: «من موسیقی جهان را خیلی پیگیری می‌کنم و در خصوص موسیقی ایران نیز اوضاع همین گونه است. همیشه سعی کرده ام از هر موسیقی در هر جای دنیا یاد بگیرم و در موسیقی خود از این تجربه ها استفاده کنم. موسیقی مقامی ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است. تاریخ موسیقی ایران و آذربایجان همواره گفتمان های زیادی را داشته اند و این موضوع درباره موسیقی ترکیه و تیریز و ارومیه هم صدق می‌کند. موزیسین‌ها زیادی در همه تاریخ در ایران و آذربایجان در رفت و آمد بوده اند که نتیجه اش نزدیکی فرهنگ موسیقایی دراین فرهنگ بوده است. شاید شاخص ترین این نزدیکی‌ها در تار است. تار آذری وتار ایرانی هر دو نزدیکی های زیادی به هم دارند. تار آذری در آغوش و تار ایرانی روی زانو نواخته می‌شوند و صدا و آواهایشان بسیار نزدیک اند. در این کنسرت همه تلاش ما بر این بود که این نزدیکی و دوستی دو فرهنگ ایران و آذربایجان را به نمایش بگذاریم.»

    وی افزود: «موسیقی هیچ مرزی نمی‌شناسد و برای انسانهاست. موسیقی تنها هنری ست که در جهان در پی صلح است و انسانها را به آرامش و دوستی دعوت میکند. سالار زمانیان برای این کنسرت زحمات زیادی کشید. من در باکو بودم و زیاد نمی‌توانستم در این کارها به او کمک کنم و از دور شاهد زحماتش بودم. ایشان هنرمندی بسیار مستعد و انسانی بسیار خوش قلب هستند و همه تلاشمان در این کنسرت این بود که پلی باشیم میان فرهنگ غنی ایران و آذربایجان. »

    گفتنی‌ست به گفته سالار زمانیان این کنسرت به زودی با همین رپرتوار در آذربایجان و نخجوان در شهرهایی چون باکو روی صحنه خواهند رفت.

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب