آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۲ شهر۱۳۹۵
  • کنسرت گروه غوغا

    اعضای گروه موسیقی «غوغا» در سال ۱۳۹۳ گرد هم آمدند و طی این سال‌ها کوشیده‌اند با همدلی خود در راستای اعتلای موسیقی سنتی ایرانی، حرفی تازه برای مخاطبان داشته باشند. این گروه در ابتدای مسیر هنری خود شکل‌های گوناگون گروه موسیقی ایرانی را تجربه کرد و درنهایت به شکل جامع کنونی رسید که مناسب‌ترین ترکیب در جهت ارائه هرچه بهتر قطعات ساخته‌شده است.

    کنسرت «در جستجوی پنجره‌ای رو به آسمان»، قدمی در راستای تحقق اهدافی است که این گروه از ابتدا در پی رسیدن به آن بوده و اکنون این زمینه را در مسیر دستیابی به آن آماده می‌بیند. اجرا با هدف یکپارچگی در اجرا، در یک بخش ارائه می‌شود: در دستگاه نوا آغاز می‌شود، در میانه کار حرکت ملودیک از نوا به دشتی به‌واسطه‌ی یک قطعه هفت‌ضربی صورت می‌گیرد. درنهایت قطعات در آواز دشتی به پایان می‌رسند. در این کار سعی شده دو هدف اصلی دنبال شود: استفاده مناسب از تنوع ریتم‌های موسیقی ایرانی، رعایت پیوند شعر و موسیقی و همچنین توجه به «حال» موسیقی ایرانی در ساخت تصانیف و قطعات. همچنین در ساخت تصنیف‌های این مجموعه از شعر شعرایی مانند ه. الف. سایه، سعدی و مولانا استفاده شده است.

    گروه موسیقی غوغا به سرپرستی سید مهدی صیاد جهانگردی و به آهنگسازی و تنظیم خسرو مقصودی با خوانندگی یاسر نصیری‌ فر در روزهای ۲۵ و ۲۶شهریور ساعت ۲۰:۳۰ در مجتمع فرهنگی وصال (رودهن خیابان ملاصدرا، خیابان پاسداران شرقی) برگزار خواهد شد. نوازندگان این گروه را فرهاد احمدی (دف و سازهای کوبه‌ای)، فرنوش تدین (عود)، رضا رزاز (تار)،مازیار میوه چى (تار)، آذین ملک زاده(کمانچه)، عسل پیله ورى(کمانچه)، مهرداد مسعودى فرید(کمانچه)، سید مهدی صیاد جهانگردی (تنبک)، و سعید نیکوکلام (سنتور) تشکیل می‌دهند.

    عکس‌هایی که در ادامه می‌بینید، تمرین گروه غوغا برای کنسرت «در جستجوی پنجره‌ای رو به آسمان» است. همچنین علاقه مندان میتوانند بلیت «در جستجوی پنجره‌ای رو به آسمان» را از “رودهن، پاساژ عبدالهی، طبقه دوم، آموزشگاه موسیقی مهر شرق، تلفن : ٧۶۵٠٧٩٨٩” تهیه کنند.

  • برچسب‌ها:, , ,
  • نظرات درباره این مطلب