آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۹ مرد۱۳۹۷
  • حسین خواجه امیری

    هنرمند قدیمی حوزه موسیقی ایرانی در تاریخ ۲۵ مرداد در سالن رودکی اصفهان روی صحنه خواهد رفت.

    استاد حسین خواجه امیری (ایرج) با همراهی امیر احسان فدایی جدیدترین کنسرت خود را در تاریه ۲۵ مرداد در شهر اصفهان روی صحنه خواهد برد و در این کنسرت در تلاش است گلچینی از بهترین آثار خود را روی صحنه ببرد.

    حسین خواجه امیری درباره این کنسرت در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: « کنسرت اصفهان یکی از برنامه‌های ویژه ما در همه این سالها خواهد بود. برنامه ریزی های زیادی برای آن انجام شده است و قطعا جزو اجراهای ماندگار ما خواهد بود.»

    این خواننده افزود: «مثل همیشه امیر احسان فدایی نیز در این کنسرت ما را یاری خواهد کرد و قطعا در تلاشیم شب خوبی برای دوستداران موسیقی داشته باشیم.»

    امیر احسان فدایی که در این کنسرت همچون اجراهای قبلی استاد در کنار وی به اجرای برنامه به عنوان نوازنده و خواننده خواهد پرداخت، از سن ۱۴ سالگی آواز را نزد استاد حسین خواجه امیری فراگرفت و برای نخستین بار در سن ۱۶ سالگی در ارکستر همنوازان به رهبری و سرپرستی اسداله ملک به آهنگسازی فضل اله توکل به عنوان خواننده در رادیو به اجرای برنامه پرداخت. وی که از بچگی به نوازندگی تنبک مشغول بود با رفتن به هنرستان موسیقی نواختن کمانچه و پیانو رو آغاز کرد و مدتی نیز نزد استاد اسداله ملک ویلن را فرا گرفت و نزد استاد جهانگیرخان ملک به یادگیری تمبک پرداخت. همچنین این هنرمند در محضر استاد اکبر گلپایگانی نیز آواز را فرا گرفته است .

    امیر احسان فدایی تا کنون در آلبوم های به یاد فردین و پرنده در کناراستاد ایرج به عنوان خواننده حضور داشته است و در اکثر آلبومهای بعد از انقلاب استاد ایرج ، استاد اکبر گلپایگانی ، استاد فرهنگ شریف ، استاد همایون خرم ، استاد پرویز یاحقی ، استاد اسداله ملک ، استاد فضل اله توکل ، علیرضا افتخاری و جهانشا برومند به عنوان تهیه کننده در کنار این اساتید حضور داشته است.

    همچنین این هنرمند تاکنون در کنار استاد ایرج در کنسرتهای انگلستان ، امارات ،سلیمانیه عراق به عنوان نوازنده ویولن و همخوان حضور داشته است او در کنار استاد ایرج و علیرضا افتخاری در شهرهای مختلف ایران از جمله کیش،زنجان،شیراز،مهاباد،رشت،تهران،نیشابور و … به عنوان نوازنده ویلن،تمبک یا همخوان حضور داشته است.

    لازم به ذکر امیر احسان فدایی تاکنون تیتراژ سریالهای و برنامه های مختلف تلوزیون نظیر سریال چمدان ( ماه رمضان ۹۱ شبکه ۲ سیما ) – سریال نون و ریحون ( ماه رمضان ۸۹ شبکه تهران و سیمای استانها) – سریال من نه منم ( شبکه ۲ سیما ) – سریال غیر محرمانه ( شبکه تهران ) – سریال بزرگ مرد کوچک ( شبکه ۲ سیما) – سریال اینجا خانه من است ( شبکه ۱ سیما ) – سریال پرانتز باز ( شبکه تهران و سیمای استانها ) – برنامه مشاعره ویژه تابستان ۸۹ و ویژه نوروز ۹۱ ( شبکه آموزش و شبکه جهانی جام جم ) – سریال اینجا خانه من است ( شبکه ۱ سیما ) و فیلمهای تلویزونی و رسانه ای از جمله: حال خوب من ، قاتل پنجم ، خون بها ، حضور ، باورم کن و … را خوانده است.

    همچنین وی نیز در سریال پرانتز باز و فیلم سینمایی تعصب به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرده است و از جمله آثار شاخص ایشان قطعه صفای استاد می باشد که با همخوانی با استاد ایرج در سالهای اخیر منتشر شد همچنین فیلم ویدئو رسانه ای پهلوان آواز یکی دیگر از آثار و تلاشهای امیر احسان فدایی برای زنده نگه داشتن نام بزرگان موسیقی کشور بوده است.

    گفتنی ست کنسرت اصفهان استاد حسین خواجه امیری و امیراحسان فدایی به همت موسسه «نت هشتم» و تهیه کنندگی محمد بکرانی روی صحنه خواهد رفت.

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب