آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۲ بهم۱۳۹۶
  • «یوهان یوهانسون» آهنگساز نامزد اسکار درگذشت

    «یوهان یوهانسون» آهنگساز برنده جایزه گلدن گلوب ونامزد جایزه اسکار، روز جمعه در برلین درگذشت. او که اهل کشور ایسلند بود ۴۸ سال داشت و علت مرگش نامعلوم است. «تیم هو سون» مدیر برنامه‌های او بیان کرد مقامات برلین در حال رسیدگی به پرونده او هستند و به همین جهت برای پی بردن به علت مرگ او را کالبدشکافی خواهند کرد.

    یوهانسون در سال ۲۰۱۵ جایزه گلدن گلوب را به خاطر موسیقی فیلم انگلیسی «نظریه همه چیز» که زندگی استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور را به تصویر می‌کشید از آن خود کرد. «نظریه همه چیز» همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار، بفتا و گرمی شده بود. آهنگسازی‌های او اغلب تلفیقی از موسیقی الکترونیک با تنظیم و سازبندی کلاسیک بود. در سال ۲۰۱۶ یوهانسون نامزد جایزه اسکار و بفتا برای موسیقی فیلم سیکاریو اثر دنی ویلنو شد.

    در همان سال موسیقی فیلم «ورود» را در همکاری دیگری با ویلنو ساخت که برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، بفتا و گرمی شد. او در سال ۲۰۱۷ با دارن ارنوفسکی در فیلم مادر همکاری کرد.

    یوهانسون همچنین تکنوازی‌های بسیاری به عنوان یک موزیسین داشت و برای تئاتر و تلوزیون هم آهنگسازی می کرد. در پی خبر مرگ او مدیر برنامه‌های یوهانسون بیان کرد: «من بسیار غمگینم امروز دوستی را از دست دادم که یکی از با استعدادترین و باهوش‌ترین افرادی بود که می‌شناختم ما مسیر طولانی را در کنار هم پیمودیم.»

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب