آخرین مطالب
 

  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۰ دی۱۳۹۶
  • کنسرت «مانو کچه» نوازنده ی مطرح فرانسه در ایران

    مانو کچه «Manu Katche» موسیقیدانی است که هم در اجراهای زنده و هم استودیویی فعالیت دارد. او دنباله‌روی سبکی یکتا در نوازندگی‌است؛ آمیزه‌ای متمایز از ظرافت و قدرت که موسیقیدان‌ها و تهیه‌کنندگان همواره در پی آن هستند

    «مانو کچه» -نوازنده برجسته درامز اهل کشور فرانسه- در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت.

    کنسرت «مانو کچه» نوازنده ی مطرح فرانسه در ایران

    او هم‌اکنون به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه پیتر گابریل در اجراهای زنده‌ی اخیرش در تور جهانی  Back to front همکاری می‌کند. تجربه‌ی درازمدت «کچه» با استینگ یکی دیگر از جنبه‌های بارز فعالیت حرفه‌ا‌ی اوست؛ سبک متمایز او سهم چشمگیری در موفقیت بهترین اثر استینگ «مرد انگلیسی» در نیویورک داشته است. او هم در اجراهای زنده و هم استودیویی فعالیت داشته و دنباله‌روی سبکی یکتا در نوازندگی ‌است؛ آمیزه‌ای متمایز از ظرافت و قدرت که موسیقی‌دان‌ها و تهیه‌کنندگان همواره در پی آن هستند.

    فعالیت کچه،‌ در جایگاه آهنگساز و رهبرگروه، بخش‌ مهمی از فعالیت‌های حرفه‌ای اوست. او تاکنون شش آلبوم با نام خود منتشر کرده که با اقبال گسترده‌ی جهانی روبرو شده‌است؛‌ مشخصه‌ اصلی موسیقی او ادراک در خلق درون‌مایه‌های دقیق،‌ آهنگین و گیرا‌، جریان یکتا و حس‌وحال ژرف آن است. گواه نبوغ او این است که هر دو جنبه‌ی هویت موسیقایی‌اش– به‌عنوان نوازنده‌ای بی‌نظیر و افسونگر صدا،‌ و آهنگساز و رهبر گروه- مکمل یکدیگر است.

    در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، او ترکیب جدیدی از سه‌نوازی را تجربه می‌کند و در این سیاحت نوازنده‌ی باس فرانسوی، ژروم ریگارد و نوازنده‌ی گیتار،‌ پاتریک منوگوییَن، ‌ او را همراهی می‌کنند. مانو کچه ۲۸ دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

    کنسرت «مانو کچه» نوازنده ی مطرح فرانسه در ایران

    • تریوی مغول‌ها با همراهی سمِ اسبان

    علاوه بر آن، تریوی «اکشیکلن» به عنوان یکی از گروه‌های مطرح موسیقی مغولستان در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت.

    این گروه از همان آغاز فعالیتش که بیش از بیست سال از آن می‌گذرد در آثار خود بر موسیقی معاصر تمرکز داشته‌است. آن‌ها ابعاد صوتی آثار آهنگسازان معاصر مغلوستان را با تنظیم‌های متمایز و برجسته و با سازهایی از مغولستان و تکنیک‌های آوازی آسیای مرکزی در هم‌آمیخته و اجرا کرده‌اند. برخی از قطعات آن‌ها تزئینات و صداهای شفاف موسیقی مجلسی را وام گرفته‌ و برخی دیگر با نیروی مسحورکننده‌ سنت‌های موسیقی فولکلر مغولاستان آمیخته و ما را از صدای سم اسبان مغولستان به سکوت زلال صحرای گوبی می‌کشاند؛ ما‌ ویژگی اصلی موسیقی آن‌ها نیروی گیرا و عمیقاً برخاسته از طبیعت آن است. در اجراهای این گروه، ‌نغمه‌هایی از سنت‌ها‌ شمنیست یا بودیست که در آسیای مرکزی نیز وجود دارد‌ با تنوع بیان و تنظیمات ظریف پیچیده بر جان و دل مخاطبان می نشیند.

    اعضای این گروه ۲۱ دی‌ماه در تالار رودکی روی صحنه خواهند رفت.

    کنسرت «مانو کچه» نوازنده ی مطرح فرانسه در ایران

    • گروه کر ارکستر سمفونیک با شهیدان خدایی در جشنواره

    «رازمیک اوحانیان»، رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران درباره‌ی این رویداد می‌گوید: «در حالی‌که تمامی گروه‌های موسیقی کشور و آهنگسازان با تحرک بسیار برای آماده كردن برنامه‌های خود در جشنواره موسیقی فجر طبق جدول تعیین‌شده، در حال تلاش هستند، گروه کر ارکستر سمفونیک تهران نیز در حال تمرین مستمر برای حضور موفق در جشنواره است.»

    اوحانیان درباره رپرتوار اجرایی گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: «گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران با در نظر گرفتن این‌که در جشنواره موسیقی فجر، خانواده‌ها و اقشار مختلف حضور دارند، برنامه کنسرت خود در جشنواره را در دو قسمت تنظیم کرده است. قسمت اول، شامل اجرای آهنگ‌های کلاسیک از آهنگسازهای معتبر و معروف دنیا است و در قسمت دوم، با یاد و خاطره روز ۲۲ بهمن، قطعاتی مانند «کجایید ای شهیدان خدایی؟» و همچنین قطعات فولکلور بسیار زیبا از اقصی‌نقاط ایران با تنظیم و ترکیب بسیار جدیدی اجرا خواهد شد که امیدواریم مورد پسند شنونده‌ها قرار گیرد.

    کنسرت «مانو کچه» نوازنده ی مطرح فرانسه در ایران

    رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران همچنین به این نکته اشاره دارد که وجود جشنواره‌ای با این ابعاد فراگیر و بین‌المللی و حضور جوانان و گروه‌های مختلف از تمامی کشور اهمیت زیادی را برای تربیت نسل آینده موسیقایی کشور و همچنین تربیت شنونده خوب را دارد: «امیدوارم بتوانیم با سعی و تلاش جمعی، جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را به تمام دنیا بشناسانیم و بگوییم که در این جشنواره هم گروه‌های داخلی می‌توانند حضور قوی داشته باشند و هم با حضور گروه‌های خارجی، ارتباطات خوبی ایجاد می‌شود که برای دنیای موسیقایی کشور بسیار اهمیت خواهد داشت.»

    گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران روز جمعه ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

  • برچسب‌ها:, , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب