آخرین مطالب
 
  • نویسنده : , نوشته شده در: ۳ اسف۱۳۹۶
  • نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی و افزایش فروش روز به روز در حال پر رنگ تر شدن است بطوری که نمی توان تاثیرات بسیار مثبت آن در فروش کالا و خدمات را نادیده گرفت . با محبوبیت تلگرام و اینستاگرام در ایران این دو شبکه اجتماعی پایگاه مهمی برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات مختلف شده است . اما در این میان نکته اساسی اینجاست که این قبیل فعالیت ها چقدر پایدار هستند و آیا می توان دیجیتال مارکتینگ را صرفاً بر روی شبکه های اجتماعی متمرکز کرد ؟

    زیرساخت های شبکه های اجتماعی :

    همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی جهت به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباطات فردی و گروهی پایه ریزی شده اند و ساز و کار فروش در آنها پایه ریزی نشده است . بنابراین زیرساخت های لازم برای خرید و فروش بصورت مکانیزه در آنها دیده نشده است. تنها راه ارتباطی مشتریان با فروشندگان شماره تماس و ارتباط از طریق خود آن شبکه اجتماعی خواهد بود .

     

    قابلیت اطمینان شبکه های اجتماعی :

    متاسفانه یکی از معایب شبکه های اجتماعی عدم امکان تشخیص اصالت حساب کاربری است . افراد می توانند با استفاده از یک حساب کاربری فیک (تقلبی) خود را به عنوان صاحب بک برند یا یک سلبریتی (فرد مشهور) معرفی کنند و اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از کاربران نمایند .

     

    پایداری شبکه های اجتماعی :

    همانطوری که اتفاقات چند روز اخیر در کشورمان نشان داد شبکه های اجتماعی گزینه های مطمئن و پایداری نیستند و با توجه به اینکه مدیریت آنها در خارج از مرزهای کشورمان قرار دارند امکان کنترل و پایش دقیق انها مقدور نیست و هر لحظه امکان قطع ارتباط آنها وجود دارد . لذا سرمایه گذاری و تمرکز مطلق بر روی آنها اصلاً عاقلانه به نظر نمی رسد . و دلایل مختلفی می تواند عدم پایداری این شبکه های اجتماعی را سبب شود همچون شرایط سیاسی ، فرهنگی و حتی رقابتی که بین همین شبکه های اجتماعی وجود دارد به طور مثال دز سال های ۹۰ تا ۹۲ وایبر یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران بود که در همین زمان ها واتساپ با امکاناتی بهتر ارائه شد و تقریبا مردم در حال روی آوری به این شبکه اجتماعی بودند که تلگرام با قدرتی مظاعف وارد بازار ایران شد و توانست مهاجرت بزرگی در کاربران موبایلی و شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص دهد امکاناتی همچون ساخت کانال ، گروه ، ربات ها و بسیاری امکانات دیگر که روز به روز قدرت این شبکه اجتماعی را بیشتر می کرد و باز هم در دنیای پر رقابت امروز می توانیم ظهور شبکه اجتماعی دیگری مبتنی بر موبایل را که باز هم قدرتمند تر تلگرام و یا اینستاگرام باشند را متصور باشیم و ممکن است دلایل زیادی ( همچون ظهور شبکه ی اجتماعی قدرتمندتر ، تغییرات سیاست گذاری های کشوری ، تغییرات فرهنگی ) باعث مهاجرت مردم به شبکه اجتماعی دیگری شوند باز هم فکر می کنید شبکه های اجتماعی پایگاهی مطمئن برای فعالیت های تجاری به صورت مطلق ( بدون وجود وب سایت ) هستند ؟ به این دلیل که وب سایت ها پایگاه های مطمئن برای فعالیت های تجاری هستند !

     

    بهترین راهکار استفاده از شبکه های اجتماعی چیست ؟

    حال سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می توان از شبکه های اجتماعی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و نگران این قبیل مشکلات نبود ؟ جواب سوال این است :

     

    طراحی سایت مناسب و ارتباط آن با شبکه های اجتماعی

     

    شما با طراحی سایت مناسب با کسب و کار خود می توانید علاوه بر ثبت برند خود زیر ساخت های لازم را جهت مدیریت مشتریان فراهم کنید و امکانات مختلفی را جهت فروش کالا و خدمات خود ارائه کنید .

    قابلیت اطمینان و امکان تشخیص اصالت سایت نیز بسیار بالاتر از شبکه های اجتماعی خواهد بود . وب سایت های مختلف با دریافت نماد اعتماد الکترونیک می توانند اعتماد مشتریان خود را بیش از پبش جلب نمایند .

    یک سایت پایداری بسیار بالایی خواهد داشت و عموماً تا زمانی که شما مایل به فعالیت در این حوزه باشید می توانید براحتی فعالیت خود را ادامه داده و حتی ان را گسترش دهید . زیرساخت های یک وب سایت کامل این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا براحتی کسب و کار خود را گسترش داده و خدمات متفاوت تری ارائه نمایید .

    حال که جای پای خود را محکم کرده و از خطرات تکیه محض بر روی شبکه های اجتماعی دور شدید وقت آن است که از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید . کافیست حساب کاربری با نام برند خود (نام سایت) ایجاد کنید و با ثبت لینک سایت خود در این شبکه ها علاوه بر هدایت مشتریان به سایت ، سئو سایت خود را نیز بهبود بخشید .

    سورینت شرکت طراحی سایت مشهد ، سئو بهینه سازی سایت در مشهد

    منبع : https://goo.gl/nr4YJJ