آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۲ خرد۱۳۹۷
  • اسکار تئاتر به جمشید شریفی رسید

    شب گذشته جمشید شریفی آهنگساز ایرانی-آمریکایی، جایزه تونی در بخش بهترین «ارکستراسیون موسیقی نمایش موزیکال» را برای نمایش موزیکال «بازدید گروه» دریافت کرد.

    جایزه آنتوانت پری که به جایزه تونی (Tony Award) شهرت دارد به عنوان مشهورترین و پرافتخارترین جایزه در تئاتر آمریکا شناخته می‌شود، به طوری که این جایزه را هم ردیف با اسکار در سینما، گرمی در موسیقی و امی در تلویزیون قلمداد می‌کنند. مراسم این جایزه در شهر نیویورک برگزار می‌شود و به شکل سالانه از سوی انجمن تئاتر آمریکا و انجمن صنفی لیگ برادوی اعطا می‌شود.

    امسال اجرای این برنامه در سالن «رادیو موزیک هال» نیویورک به عهده «سارا بَریِلز» و «جاش گروبِن» بود و با حال و هوای کمدی برگزار شد. در این مراسم علاوه بر نمایش «هری پاتر» که توانست چند جایزه از جمله «بهترین نمایش» را نصیب خود کند، نمایش موزیکال «بازدید گروه» هم شب پرجایزه‌ای را سپری کرد.

    جمشید شریفی، آهنگساز ایرانی ساکن آمریکا موفق به دریافت جایزه «بهترین ارکستراسیون موسیقی نمایش موزیکال» برای نمایش موزیکال «بازدید گروه» شد و علاوه بر آن، این نمایش توانست جوایز «بهترین نمایش موزیکال»، «بهترین کارگردانی موزیکال»، «بهترین طراحی لباس»، «بهترین طراحی صحنه» و «بهترین طراحی صدا» را برای یک نمایش موزیکال به دست آورد. جایزه «بهترین هنرپیشه  نقش مکمل مرد هم به «آریل ساچل» برای نقش‌آفرینی در نمایش «بازدید گروه» رسید.

    شریفی که از مادری آمریکایی و پدری ایرانی متولد شده، تحصیلات موسیقایی خود را در برکلی گذرانده و علاوه بر آن در آنجا به تدریس هم پرداخته است. او با گروه پراگرسیو متال «دریم تیاتر» در ساخت آلبوم «اکتاواریوم» در تنظیم و رهبری ارکستر همکاری و در اجرای تور جهانی بیستمین سالگرد تشکیل گروه، آنها را همراهی کرد.

    آغاز کار او در حیطه موسیقی فیلم وقتی بود که به عنوان کیبوردیست و رهبر ارکستر شروع به همکاری با مایکل گیبز کرد؛ همکاری که منجر به ساخت موسیقی‌هایی برای سه فیلم سینمایی و پانزده قسمت نمایش‌های تلویزیونی شد. شریفی آهنگ‌هایی برای برخی فیلم‌های مستقل و غیرمستقل ساخت که از آنها می‌توان به ماجرای توماس کراون، فیلم راگرتز، هریت جاسوسه و نگه دارندگان زمان اشاره کرد. اگرچه تمرکز اصلی شریفی روی جز آمریکایی است اما تأثیرات المان‌های موسیقایی خاورمیانه‌ای و آفریقایی موسیقی او را شاخص می‌کند.

  • برچسب‌ها:, , , , , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب