آخرین مطالب
 
  • نویسنده : , نوشته شده در: ۲ خرد۱۴۰۱
  • ندانستن عواملی که قیمت سئو را گران تمام می‌کند

    افزایش اخیر نیاز به سئو  آن را رقابتی‌تر و چالش‌برانگیزتر می‌کند. باتوجه‌به این وضعیت، قیمت سئو به طور مداوم در راستای افزایش رقابت در حال افزایش است. بسیاری از کارشناسان و شرکت‌ها ارقام مختلفی را در مورد قیمت سئو ذکر می‌کنند؛ بنابراین، مشتری مرددتر و نامطمئن‌تر می‌شود.

    امروز به موضوعاتی می‌پردازیم که برای قیمت‌گذاری صحیح سئو باید در نظر گرفته شود و اینکه چه عواملی در تغییر قیمت سئو نقش دارند. چه عواملی را اگر به آن بی‌توجه باشیم می‌تواند هزینه‌های ما را افزایش دهد.

    عوامل مؤثر بر هزینه سئو

    عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه‌های سئو تأثیر بگذارند. اندازه وب‌سایت شما، تعداد کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید، سطح رقابت برای آن کلمات کلیدی، و میزان کار موردنیاز برای بهبود سئو سایت شما تنها تعدادی از عواملی هستند که می‌توانند در میزان آن نقش داشته باشند. به‌طورکلی، هر چه بازار شما بزرگ‌تر و رقابتی‌تر باشد، می‌توانید انتظار بیشتری برای خدمات سئو داشته باشید.

    نتایج گوگل در جستجوی کلمات کلیدی

    این معیار تا حدی نماد رقابت در آن کلمه است. بااین‌حال، این یک داده کافی برای میزان رقابت نیست. برای مثال یک‌کلمه‌ای که در گوگل سرچ می‌شود ممکن است تعدادی از نتایج غیرمرتبط هم باهدف کاربر متفاوت در صفحات بالاتر نشان داده شود؛ بنابراین، تعداد کل در نتایج جستجوی عمومی ممکن است دقیقاً منعکس‌کننده رقابت نباشد؛ بنابراین باید به تعداد نتایج جستجوهای مرتبط نگاه کرد. این مورد یکی از عواملی است که می‌‌تواند در صورت آگاهی نداشتن قیمت سئو را برای ما گران‌تر کند.

    سن وب‌سایت

    هر چه سن وب‌سایت بیشتر باشد، به دلیل احترامی که گوگل به قدمت این وب‌سایت نشان می‌دهد، کار سئو نیز آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل انجام کار سئو در وب‌سایت‌های جدید عاملی است که می‌تواند قیمت را افزایش دهد و برعکس وب‌سایت‌های با عمر بیشتر کار سئو را راحت‌تر می‌کند. پس باید توجه داشته باشید که باتوجه‌به سایت شما چه میزان تلاش برای سئو آن باید انجام شود و بر آن اساس سئو قیمت‌گذاری شود.

    زیرساخت وردپرس وب‌سایت

    وردپرس یک سیستم متن‌باز و آماده با داشتن بیشترین تعداد امکانات و افزونه‌ها از نظر سئو است. به‌این‌ترتیب تنظیمات سئو را می‌توان به‌راحتی برای وب‌سایت شخصی‌سازی کرد. این به وب‌سایت‌ها امکان می‌دهد در کلمات خود به رتبه‌های بالاتری دست یابند. شرکت‌ها یا کارشناسان، زیرساخت وردپرس را یک مزیت می‌دانند و ممکن است قیمت را کاهش دهند و دیگر تلاشی که برای یک وب‌سایت کدنویسی شده لازم است، موردنیاز نباشد. اما باز هم این بستگی به وب‌سایت و حوزه فعالیت و عوامل دیگر دارد و نمی‌توان این نسخه را برای تمام وب‌سایت‌های وردپرسی پیچید.

    موقعیت وب‌سایت در کلمه هدف

    شاید درگذشته وب‌سایت شما با انجام اقدامات جزئی سئو نتایجی به دست آورده باشد و با نزدیک شدن به هدف، دشواری و فرایند را کاهش دهد. به همین دلیل موقعیت فعلی وب‌سایت نیز بر قیمت تأثیرگذار است و باید توجه داشت سایت در چه جایگاهی است. ممکن است برخی از فرایندها برای سایت شما حذف شود و این به نوبه خود می‌تواند قیمت را کاهش دهد.

    موقعیت هدف موردنظر

    موقعیت هدف موردنظر مؤثرترین معیار برای تعیین قیمت سئو است. به همین دلیل باتوجه‌به هدف، تغییرات زیادی در قیمت‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، تفاوت قیمت بین رتبه اول تا سوم و صفحه اول می‌تواند بسیار زیاد باشد.این کاملاً بستگی به اهداف شما از سئو دارد و باید اهداف خود را به طور شفاف تعیین کنید تا با اجرای یک هدف بالاتر از هدف مورد انتظار شما هزینه‌هایتان را افزایش ندهید.

    روش پرداخت

    روش پرداخت ممکن است بر قیمت سئو تأثیر بگذارد، البته این ممکن اندک باشد. روش‌های مختلفی مانند پیش‌پرداخت، اقساط یا پرداخت‌های میان‌دوره‌ای در برخی اهداف میانی وجود دارد.

    زمان تحویل

    زمان تحویل موردنظر برای کار سئو به طور مستقیم بر میزان علاقه به کار تأثیر می‌گذارد، در نتیجه روی قیمت نیز کمی تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، تعیین یک‌ضرب الاجل ماهانه به‌جای سه ماه، به شرکت درآمد زودتر می‌دهد. اما شدت کار را نیز افزایش می‌دهد و در نتیجه بر قیمت سئو تأثیر می‌گذارد.

    روش کار

    یک عنصر پنهان که بر قیمت سئو تأثیر می‌گذارد، روشی است که فرد یا شرکت کار را انجام می‌دهد. به همین ترتیب، یک کار تیمی یا فردی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی را تعیین کند. بااین‌حال، کیفیت کار تیمی را می‌توان از کار فردی متمایز کرد. با کار تیمی، می‌توانید نتایج سئوی طولانی‌تری را تضمین داشته باشید.

    مدل قیمت‌گذاری

    یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید مدل قیمت‌گذاری است. شرکت‌های سئو مدل‌های قیمت‌گذاری متفاوتی دارند. اساساً ۷ مدل قیمت‌گذاری وجود دارد که توسط ارائه‌دهندگان خدمات سئو استفاده می‌شود:

    ۱٫قیمت‌گذاری بر اساس کلمه کلیدی

    ۲٫پرداخت‌های ساعتی

    ۳٫یک‌بار هزینه

    ۴٫نگهدارنده

    ۵٫پرداخت برای عملکرد

    ۶٫هزینه متغیر

    ۷٫بسته‌ها و پکیج‌ها

    بهترین مدل قیمت‌گذاری، پرداخت به‌ازای عملکرد است. این به این دلیل است که با این گزینه، مانند کار با یک کارگزار تجاری خواهد بود. شما فقط برای نتایج و نه کار انجام شده به ارائه‌دهنده خدمات پول می‌پردازید. در مجموع، اکثر شرکت‌ها این گزینه را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. دومین مدل بهترین پرداخت، مدل نگهدارنده است که در واقع شما به‌ازای نگهداری تلاش‌های سئو هزینه پرداخت می‌کنید.

    سطح تخصص

    سطح تخصص موردنیاز برای یک پروژه سئو تأثیر زیادی بر هزینه دارد. پروژه‌هایی که برای موفقیت نیاز به دانش و تجربه عمیق دارند طبیعتاً هزینه بیشتری خواهند داشت. شرکتی که به دنبال استخدام یک متخصص سئو است، باید انتظار داشته باشد که برای مشاوری که تجربه بیشتری دارد و در آخرین گرایش‌ها و تکنیک‌ها،تحصیلات بهتری دارد، هزینه بیشتری بپردازد. اما اگر شخصی که از تخصص و تجربه بالایی برخوردار نیست می‌تواند هزینه بالایی از شما بگیرد و نتیجه دلخواهتان را رقم نزند. پس مهم است که به این موردتوجه کافی داشته باشید تا هزینه اضافی در برابر تخصص پایین‌تر پرداخت نکنید.

    ابزار گران‌قیمت

    شکی نیست که ابزارهای سئو می‌توانند گران باشند. در برخی موارد، هزینه این ابزارها می‌تواند بسیار زیاد باشد، به‌ویژه برای مشاغل کوچک و کارآفرینانی که تازه شروع به کارکرده‌اند. وقتی صحبت از بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو می‌شود، ابزارها و خدمات مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. بااین‌حال، بسیاری از این ابزارها و خدمات گران هستند و همه نمی‌توانند آنها را بخرند. اکثر این ابزارها بر اساس اشتراک با هزینه‌های ماهانه یا سالانه کار می‌کنند. وقتی با هم جمع شوند می‌تواند بسیار گران باشد.

    تمرکز بر روی محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان

    همچنین نباید روی محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات تمرکز کنید. شرکت‌های بزرگ زیادی وجود دارند که می‌توانید با آنها کار کنید که خیلی محبوب نیستند اما در کاری که انجام می‌دهند بسیار خوب هستند. این شرکت‌ها صرفاً به این دلیل که می‌دانند شما به خدمات آن‌ها نیاز دارید از شما اخاذی نمی‌کنند.