آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۲ مرد۱۳۹۸
  • عکس رسول نجفیان

    نام و نام خانوادگی : رسول نجفیان
    فعالیت هنری : بازیگر، خواننده، نوازنده، مجری، نویسنده
    تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۳۰

    رسول نجفیان چهره ای آشنا در دنیای سینما و موسیقی است. با اینکه او فعالیت موسیقی گسترده ای نداشته اما بسیاری او را می شناسند و  ب دو قطعه ی به یاد ماندنی وی هنوز هم جزو پر زرفدار ترین هاست. در ادامه با رسول نجفیان، خواننده ی آهنگ رسم زمونه و عاشورا بیشتر آشنا خواهیم شد و گذری بر بیوگرافی وی خواهیم زد.

    دوران کودکی

    نجفیان در سال ۱۳۵۶ از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق لیسانس روان‌شناسی گرفته است. نجفیان بیشترین شهرتش را غیر از فعالیت بازیگری، از خواندن آهنگ «عجب رسمیه رسم زمونه» که به یاد مادربزرگ و خانه قدیمی‌اش در روستای رباط شورین همدان سروده، به دست آورده است. او موسیقی را از جوانی دنبال می‌کرده و نواختن دوتار را از یکی از روستاییان همدان به نام عاشق حیدر همدانی آموخته و سپس آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داده است. رسول نجفیان بازی در بیش از ۶۰ فیلم و سریال را در کارنامه هنری خود دارد و کارگردانی، نویسندگی و آهنگسازی بسیاری از فیلم‌ها را نیز به عهده داشته است.

    زندگی هنری و فعالیت حرفه ای

    رسول نجفیان از کودکی در خانواده‌ای اهل هنر پرورش یافت و گرایشش به هنر از همین موضوع نشات گرفته است. از نوجوانی آموزش تئاتر و موسیقی را آغاز کرد و همزمان که به کلاس استاد مهرتاش برای یادگیری موسیقی می‌رفت، در کلاس‌های اسکویی‌ها هم آموزش تئاتر می‌دید. سپس عضو سینمای آزاد شد و چند فیلم نیز ساخت که یکی از آنها به اسم «هاپولی جان» در آسیا اول شد.
    او دلیل علاقه اش به سینما را اینگونه عنوان می‌کند که: «متوجه شدم سینما ترکیبی از همه هنرهاست؛ تئاتر، موسیقی، درام و… در آن وجود داشت. در نتیجه عاشق سینما شدم.»

    زندگی شخصی و ازدواج

    با همسرش در دانشگاه روانشناسی سال ۱۳۵۶ آشنا شده و در آبان ۵۷ با یکدیگر ازدوج کردند و صاحب دو فرزند یکی دختر و یکی پسر هستند، که وی علاقه ی زیادی به صحبت از مسایل زندگی اش نیست

    آثار و فعالیت های رسول نجفیان در عرصه سینما

    در ادامه مجموعه آثاری که رسول نجفیان در آن ها فعالیت داشته است را برای شما دوستان معرفی خواهیم کرد. با ما همرا باشید.

    بازیگر

    صف (۱۳۶۳)
    نار و نی (۱۳۶۷)
    دزد عروسک‌ها (۱۳۶۸)
    پول خارجی (۱۳۶۸)
    نقش عشق (۱۳۶۹)
    آهوی وحشی (۱۳۶۹)
    یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)
    مسافر ری (۱۳۷۹)
    مرد هزارچهره (۱۳۸۷)

    دستیار کارگردان

    نار و نی (۱۳۶۷)
    نقش عشق (۱۳۶۹)

    آهنگساز

    نقش عشق (۱۳۶۹)
    سریال عسلها و مثلها (۱۳۸۴)

    شعر

    یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)

    موسیقی

    نجفیان در زمینهٔ موسیقی نیز فعال است و تا کنون آلبوم‌های رسم زمونه و با عاشورا می‌گریم را منتشر کرده است. ترانهٔ رسم زمونه از ترانه‌های بسیار معروف او است.

    تئاتر

    وی در تئاتر نیز حضوری فعال دارد و دارای نگاهی ویژه به داستان‌های ایرانی است. تاکنون نمایش‌های رستم و سهراب و بیژن و منیژه را کارگردانی کرده است.

    عکس رسول نجفیان

     

    عکس رسول نجفیان

     

    عکس رسول نجفیان

     

    عکس رسول نجفیان

     

    عکس رسول نجفیان

  • برچسب‌ها:, , ,
  • صبا گفته :

    خیلی عالین واقعا مرسی که بیوگرافیشونو گذاشتین.

    حمید آهنگری گفته :

    خواهش میکنم

    نظرات درباره این مطلب