آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۱۵ آذر۱۴۰۲
  • موسیقی، به عنوان یکی از اجزای مهم فیلم‌های سینمایی، نقش بسیار مهمی در ایجاد احساسات و افکار تماشاگران دارد. با استفاده از موسیقی، کارگردانان می‌توانند به نحوی موفق به نمایش دادن احساسات و افکار شخصیت‌ها در فیلم بپردازند.

    موسیقی، به نحوی موفق به تقویت احساسات و افکار تماشاگران در فیلم‌های سینمایی می‌پردازد. با استفاده از موسیقی، کارگردانان می‌توانند به نحوی موفق به نمایش دادن احساسات شخصیت‌های فیلم بپردازند. به عنوان مثال، در فیلم‌های ترسناک، موسیقی معمولاً برای تقویت احساسات ترس و ترس شخصیت‌ها استفاده می‌شود. همچنین، در فیلم‌های عاشقانه، موسیقی معمولاً برای تقویت احساسات عشق و عاطفه شخصیت‌ها استفاده می‌شود.

    به علاوه، موسیقی به نحوی موفق به تقویت اثر بصری فیلم‌های سینمایی می‌پردازد. با استفاده از موسیقی، کارگردانان می‌توانند به نحوی موفق به نمایش دادن صحنه‌های اکشن و هیجان انگیز در فیلم بپردازند. همچنین، موسیقی معمولاً برای تقویت اثر بصری صحنه‌های دراماتیک و غمگین استفاده می‌شود.

    با توجه به اهمیت موسیقی در فیلم‌های سینمایی، بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم، با هنرمندان موسیقی همکاری می‌کنند تا به نحوی موفق به تولید یک موسیقی مناسب برای فیلم بپردازند. همچنین، در بسیاری از مواقع، موسیقی فیلم‌های سینمایی به عنوان یک اثر مستقل منتشر می‌شود و بسیاری از علاقمندان به سینما، این موسیقی‌ها را به عنوان یک اثر هنری جداگانه از فیلم‌ها شناخته و تماشا می‌کنند.

    بررسی فیلم بابل

    فیلم بابل، یکی از مهمترین اثرات سینمایی دهه ۲۰۰۰ میلادی است که به کارگردانی آلخاندرو گونزالز اینیاریتو ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۶ منتشر شده و با برنده شدن جایزه بهترین فیلم خارجی در مراسم اسکار، بسیار محبوب شد.

    فیلم بابل، به صورت چند داستان موازی، داستان‌های مختلف از زندگی در شهر بابل در مکزیک را روایت می‌کند. این داستان‌ها شامل داستان‌هایی از مهاجران غیرقانونی، فروشندگان خیابانی، کارگران کارخانه و خانواده‌های ثروتمند هستند.

    فیلم بابل، با استفاده از تصاویر زیبا و جذاب، به نحوی موفق به نمایش دادن زندگی در شهر بابل شده است که تاثیر بسیار زیادی بر روی تماشاگران داشته است. این فیلم، با نمایش دادن واقعیت‌های بسیاری از زندگی در شهر بابل، به نحوی موفق به نشان دادن مسائل اجتماعی و سیاسی مربوط به جامعه مکزیک شده است.

    فیلم بابل، با بازیگران بسیار مجربی همچون براد پیت، کیت بلانشت، گلوریا پرینسیپ و آمارا کارانو، ساخته شده است. بازیگران این فیلم، با بازی بسیار قوی خود، توانستند به نحوی موفق به نمایش دادن داستان‌های مختلف در فیلم بابل شوند.

    خلاصه داستان

    بابل بیانگر سه داستان موازی درسه نقطه‌ی مختلف دنیاست که در انتهای فیلم، مخاطب متوجه ربط و رابطه‌ی آن‌ها می‌شود.
    در روستای کوچکی در کوهستانهای کشور مراکش یک گله دار به اسم عبدالله برای از بین بردن گرگها که به گله گوسفندان او حمله می کنند یک تفنگ خریداری می کند .
    یکی از پسران او برای امتحان کردن برد تفنگ ، از راه دور به سمت اتوبوس جهانگردان که از جاده مقابل روستایشان در حال عبور است شلیک می کند .
    در اتوبوس دو زن و شوهر آمریکایی به اسامی سوزان و ریچارد حضور دارند که سوزان بر اثر اصابت گلوله بشدت مجروح می شود .
    ریچارد با آملیا ، پرستار فرزندانش که در آمریکا از آنها نگهداری می کند تماس گرفته و به او می گوید که آنها فعلاً نمی توانند به کشور باز گردند.

    در آن سوی دنیا، دو فرزند این خانواده به دست یک پرستار مکزیکی داده شده اند اما درست موقعی که این خانواده بیشتر از هر زمان دیگری به پرستار نیاز دارند، پرستار باید به عروسی پسرش در مکزیک برود.
    پرستار بچه ها نمی‌داند چطور هم از کودکان مراقبت کند و هم به مراسم عروسی برود؟
    او از خود می‌پرسد، مگر می‌شود آدمی‌زاد در یک زمان واحد در دو مکان حضور داشته باشد؟
    این مقدمه‌ی داستان بابل است که نشان می‌دهد چطور یک عمل در یک جای دنیا تاثیرش را در جای دیگر می‌گذارد.

    موسیقی متن فیلم بابل – آهنگ Babel remix

    بابل چندان فیلم دیالوگ محوری نیست ، به طوری که می‌توان از روی اکت و فیلم‌برداری فیلم متوجه آرک داستانی شد.
    موضوع مهم دیگری که کارگردان به درستی به تصویر می‌کشد، عدم درک حرف و احساس افراد است.
    جایی که بردپیت نمی‌تواند به خوبی با مردم مراکش ارتباط برقرار کند یا دختر لال ژاپنی نمی‌تواند به درستی با پسران ارتباط برقرار کند و آن‌ها نمی‌تواند حرف دختر را بفهمند یا پرستار مکزیکی حس و حال پدر آمریکایی را درک نمی‌کند و در مقابل پدر آمریکایی، شرایط پرستار مکزیکی را نمی‌پذیرد.
    شاید ریشه‌ی بسیار از مشکلات در دنیا در عدم درک حرف و احساس طرف مقابل باشد.

    آهنگسازی این فیلم را گوستاو آلفردو سانتاولایا به عهده داشته است. آلبوم موسیقی متن فیلم بابل برنده جایزه اسکار برای بهترین موسیقی اصلی و جایزه بافتا برای بهترین موسیقی فیلم می باشد. این آلبوم همچنین برای جایزه گلدن گلوب برای بهترین موسیقی اصیل نامزد دریافت جایزه بود.

    گوستاوو آلفردو سانتائولایا کیست؟

    گوستاوو آلفردو سانتائولایا نوازنده، آهنگساز فیلم و تهیه‌کننده آرژانتینی متولد ۱۹۵۱ در شهر ال پالومار است.
    او دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار برای بهترین آهنگسازی در فیلم‌های “Brokeback Mountain” و “Babel” شده‌است.
    همچنین اولین تجربه ساخت موسیقی Videogame او، شاهکار موسیقی بازی “The Last Of Us“ است که موفقیت‌های بسیاری را نیز بدست آورد.

    سانتائولالا کار روی موسیقی متن فیلم را در اواخر دهه ۱۹۹۰ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ برای Brokeback Mountain جایزه گلدن گلوب و اسکار را بهترین آهنگ اصلی دریافت کرد.
    همچنین او در سال ۲۰۰۷ دومین جایزه اسکار خود را برای موسیقی فیلم Babel دریافت کرد و این جایزه را به پدرش و کشورش آرژانتین تقدیم کرد.

    ساز مخصوص او چارانگو، ساز سنتی کشور آرژانتین است و قطعه‌ی «پرواز بی‌پایان» از فیلم بابل رویایی‌ترین اثر اوست که اسکار بهترین موسیقی متن را گرفت.
    سانتائولایا سال‌ها است که در لوس آنجلس، کالیفرنیا به همراه همسر و فرزندان خود زندگی می‌کند.

    شروع فعالیت گوستاوو سانتائولایا در عرصه آهنگسازی و ساخت موسیقی متن

    پس از چند سال فعالیت روی آلبوم‌های شخصی، گوستاوو سانتائولایا از دهه ۱۹۹۰ فعالیت در عرصه آهنگسازی برای فیلم‌های سینمایی،‌ سریال و بازی‌های ویدئویی را آغاز کرد. اولین فیلمی که او آهنگسازی آن را بر عهده داشت، فیلم نفوذی The Insider در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی مایکل مان Michael Mann و بازی آل پاچینو Al Pacino و راسل کرو Russell Crowe بود و پس از آن با آهنگسازی برای ۴ فیلم اول الخاندرو گونسالس اینیاریتو به شهرت و اعتبار رسید. او در طول این مدت برای بیش از ۳۰ فیلم موسیقی متن ساخته است و توانسته به اعتبار زیادی دست یابد.

    آهنگسازی برای بازی لست آو آس

    در سال ۲۰۱۳ او آهنگسازی اولین بازی ویدئویی خود، لست آو آس را بر عهده گرفت که اعتبار زیادی برای او به همراه داشت و موسیقی متن درخشان او برای این بازی تحسین‌شده یکی از نشانه‌های اصلی رسانه‌ای این اثر شد . در سال ۲۰۲۰ او آهنگسازی بخش دوم این بازی را بر عهده گرفت. او در این پروژه با مک کوئیل Mac Quayle و اسکات هانائو Scott Hanau همکاری کرده بود. او برای این بازی نیز نامزد دریافت جوایز زیادی شد. در سال ۲۰۲۳ او برای آهنگسازی سریال اقتباسی آخرین بازمانده با بازی پدرو پاسکال Pedro Pascal و بلا رمزی Bella Ramsey بازگشت که بار دیگر نقدهای مثبتی دریافت کرد.

    عناوین و جوایز گوستاوو سانتائولایا

    گوستاوو سانتائولایا در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای در عرصه موسیقی، توانسته نام خود را به عنوان آهنگسازی موفق مطرح نماید که آثارش در سطح جهان مورد ستایش قرار گرفته است. در کارنامه او جایزه بافتا برای برای بهترین موسیقی متن برای فیلم خاطرات موتور سیکلت، دو جایزه اسکار متوالی برای فیلم‌های کوهستان بروکبک و بابل، جایزه D.I.C.E برای بازی لست آو آس، جایزه گویا برای فیلم داستان‌های حیات وحش Wild Tales، نامزدی گرمی لاتین برای تهیه‌کنندگی آلبوم در شب De Noche (از آنتونیو کارمونا Antonio Carmona)، بین شهر و دریا Entre la Ciudad y el Mar (از گوستاوو گالیندو Gustavo Galindo)، خیال Rêverie (از لوچانو سوپرویله Luciano Supervielle) و … اشاره کرد. نام او در تالار مشاهیر ترانه‌سرایان لاتین ثبت شده است.

    همکاری با دیگر هنرمندان

    این آهنگساز آرژانتینی فراتر از گستره آمریکای لاتین، سابقه همکاری با آهنگسازان و نوازندگی بزرگی از سرتاسر دنیا را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اریک کلاپتون Eric Clapton، جیمز بی James Bay،‌ جیمی وان Jimmie Vaughan ، جان مایر John Mayer، بادی گای Buddy Guy، گری کلارک جونیور Gary Clark Jr و … اشاره کرد.
    در کارنامه او همکاری با کارگردانان برجسته زیادی به چشم می‌خورد که جدا از الخاندرو گونسالس اینیاریتو و مایکل مان، نام‌های مطرحی نظیر کریگ مازین Craig Mazin، والتر سایس Walter Salles، میکائیل زاتزمن Michael Seitzman، ریچارد لینکلیتر Richard Linklater، شان پن Sean Penn، امیر خان ، خورخه گوتیرز Jorge R. Gutierrez، دامیان سیفرون Damián Szifron و … اشاره کرد.

    دانلود ۱۰ آهنگ برتر فیلم بابل

    آهنگ شماره ۱

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۲

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۳

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۴

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۵

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۶

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۷

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۸

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۹

    لینک دانلود

    آهنگ شماره ۱۰

    لینک دانلود

  • برچسب‌ها:,
  • نظرات درباره این مطلب