آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۱۴ آبا۱۴۰۲
  • قانون کپی رایت در اینستاگرام یکی از موضوعات مهمی است که برای هر کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است. این قانون به معنای حفاظت از حقوق مالکیت معنوی عکس ها و ویدئوهایی است که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود. به عبارت دیگر، با توجه به این قانون، هرگونه کپی برداری از محتوای اینستاگرام بدون اجازه صاحبان حقوق مالکیت، غیرمجاز و قابل پیگرد است.

    برای رعایت قانون کپی رایت در اینستاگرام، کاربران باید به نکات زیر توجه کنند:

    ۱- حفاظت از حقوق مالکیت: در صورتی که یک عکس یا ویدئو را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، باید اطمینان حاصل کنید که شما صاحب حقوق مالکیت آن هستید یا اجازه صاحبان حقوق مالکیت را برای به اشتراک گذاری دریافت کرده اید.

    ۲- استفاده از تصاویر عمومی: در صورتی که قصد دارید از تصاویر عمومی، مانند تصاویر گرفته شده در مراسم ها و رویدادهای عمومی، استفاده کنید، باید حتماً اجازه صاحبان حقوق مالکیت را برای استفاده از آن ها دریافت کنید.

    ۳- نشان دادن منبع: در صورتی که قصد دارید از عکس یا ویدئویی استفاده کنید که مالکیت آن به شخص دیگری تعلق دارد، باید حتماً منبع آن را نشان دهید تا صاحب حقوق مالکیت به راحتی بتواند ادعای خود را ثابت کند.

    ۴- تعهد به قوانین: هرگونه استفاده از محتوای اینستاگرام باید با قوانین و مقررات آن سازگار باشد. به عبارت دیگر، هیچ کاربری نباید از اینستاگرام برای انجام فعالیت های غیرقانونی، مانند تبلیغات غیرمجاز یا ترویج محصولات غیرمجاز، استفاده کند.

    ۵- پاسخگویی به درخواست های حذف: در صورتی که صاحبان حقوق مالکیت از شما درخواست حذف محتوایی که به آنها تعلق دارد را داشته باشند، باید به درخواست آنها پاسخ دهید و محتوای مورد نظر را حذف کنید.

    به طور کلی، رعایت قانون کپی رایت در اینستاگرام بسیار مهم است و به عنوان یک کاربر، باید به این نکات توجه کنید تا از پیگرد قانونی جلوگیری شود. همچنین، بهتر است قبل از به اشتراک گذاشتن هرگونه محتوایی در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که قانون کپی رایت رعایت شده است.

    نحوه رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام یا دور زدن قانون!

    اکنون چند راهکار کاربردی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاد هاز این راهکارها قوانین کپی رایت در اینستاگرام را دور بزنید.

    بنابراین برای دور زدن این قانون و انتشار پستی که از فردی دیگر بدون داشتن مجوز به نکات زیر توجه داشته باشید:

    ۱- نام صاحب اثر را در کپشن پست خود بنویسید

    اگر قصد انتشار قطعه ایی از یک موزیک، فیلم سینمایی، عکس یا ویدیوهای مختلف دیگر را دارید حتما نام صاحب اثر را در کپشن پست خود بنویسید.

    برای اطمینان از اینکه پست شما حذف نمی شود می توانید آیدی صاحب اثر را در کپشن خود بنویسید تا ریسک حذف پست خود را به حداقل برسانید.

    ۲- به اینستاگرام توضیح دهید

    وقتی که اینستاگرام پستی را به دلیل رعایت نکردن قوانین کپی رایت حذف می کند، ماجرا به اینجا ختم نمی شود .

    شما می توانید در پیغامی که اینستاگرام به شما می دهد که به دلیل نقض قوانین کپی رایت پست شما حذف شده به او توضیح دهید که شما مجوز انتشار پست یا آهنگ را داشتید و یا آن را خریداری کردید.

    برای انجام این کار و نوشتن توضیحات برای اینستاگرام باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

    1. بر روی پست حذف شده در بخش نوتیفیکیشن اینستاگرام کلیک کنید تا با دکمه‌ Submit Dispute مواجه شوید
    2. روی این گزینه ضربه بزنید
    3. اکنون برای اینستاگرام توضیح دهید و بنویسید که به چه دلیل این پست را به اشتراک گذاشته‌ اید و اصلا قصد از بین بردن حقوق صاحب اثر را ندارید.
    4. در این قسمت نیز چند گزینه‌ آماده و از قبل نوشته شده هم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ ها یکی را انتخاب کنید.

    اگر توضیحاتی که نوشتید برای اینستاگرام قانع کننده بوده باشد پس از مدتی دوباره پست شما به پیجتان برمی‌گردد و فالورهایتان می‌توانند آن را مشاهده کنند.

    نحوه ریپورت کپی رایت در اینستاگرام

    اگر شخصی اثری را که متعلق به شما است (عکس، ویدیو، موزیک یا هر چیز دیگری) سواستفاده کرد و آن را به نام خودش در اینستاگرام منتشر کرده است، شما می‌توانید برای آن پست یک ریپورت کپی رایت در اینستاگرام ثبت کنید.

    برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام داده و منتظر نتیجه باشید:

    ۱- پست مورد نظرتان را باز کنید.

    ۲- از قسمت سه نقطه بالای صفحه گزینه Report را انتخاب کنید و Its inappropriate را بزنید.

    ۳- سپس در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده می‌شود گزینه Intellectual property violation را انتخاب نمایید.

    ۴- اکنون گزینه Copyright را لمس کنید و سپس گزینه This form را انتخاب کنید.

    ۵- با این کار دو گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که برای ریپورت کپی رایت در اینستاگرام باید Copyright را انتخاب کنید و Continue with your copyright report را بزنید تا سایر گزینه‌ها برایتان نمایش داده شوند.

    ۶- در این قسمت آخرین گزینه را فعال کنید (I found content wich I …) و مجددا Continue with your copyright report را بزنید.

    ۷- با این کار سه گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که باید یک به یک آن‌ ها را باز کنید و اطلاعات خواسته شده مربوط به آن‌ها را وارد کنید.

    ۸- با فعال کردن Contact Information سه گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد حق کپی رایت مربوط به چه کسی است.

    • توجه داشته باشید برای آن که بتوانید گزارش را ثبت کنید، حتما باید حق کپی رایت مربوط به خودتان باشد. پس Me or my organization را انتخاب کنید و فرمی را که برایتان نمایش داده می‌شود، تکمیل کنید.
    • در این فرم باید اطلاعاتی مانند نام، شغل، ایمیل، شماره تلفن، کشور و هر چیز دیگری را که از شما خواسته است وارد کنید.

    ۹- در قسمت بعد باید گزینه Provide the content You want to Report را فعال کنید و اطلاعات مربوط به پستی را که می‌خواهید گزارش کنید، وارد نمایید. در بخش اول باید مشخص کنید که بخش کپی شده از شما تصویر یا ویدیو، کپشن یا کامنت و یا سایر موارد است؛ سپس لینک مربوط به آن را در کادر مربوطه کپی کنید.

    ۱۰- در ادامه Provide youre copyright work را فعال کنید و اطلاعات مربوط به پست خود را در آن بنویسید. منوی کشویی نمایش داده شده را باز کنید و از میان گزینه‌ها، موردی را که با مورد کپی شده از شما تناسب دارد، انتخاب کنید (عکس، ویدیو، لوگو، کار هنری، برنامه، نام، کاراکترو…)؛ سپس لینک مربوط به آن را در کادر مربوطه قرار دهید و در نهایت Confirm declaration statemment را فعال کنید. Yes را بزنید و پس از وارد کردن نام تان روی Send اشاره کنید تا درخواست ارسال شود.

    پس از انجام تمامی این مراحل کار شما به پایان رسیده است و در واقع یک تخلف کپی رایت را گزارش داده اید که به آن بررسی شده و حل می شود.

    قوانین کپی رایت عکس در اینستاگرام

    برای استفاده از عکس های دیگران در درجه اول باید از آن فرد اجازه گرفته شود و بعد شما می توانید عکس را در صفحه شخصی یا عمومی خود منتشر کنید.

    در صورت دسترسی نداشتن به فرد در کپشن پست خود باید توضیح دهید که این عکس متعلق به شما نبوده و تمام حقوق صاحب اثر رعایت می شود و در صورت دسترسی داشتن به آیدی فرد باید او را در کپشن پست خود تگ کنید.

    شما برای رفع قانون کپی رایت برای یک عکس می توانید روی آن عکس یک افکت بگذارید و بعد آن را منتشر کنید؛ اینگونه اینستاگرام متوجه کپی رایت بودن پست شما نمی شود و در صورتی که کسی از شما تخلفی ثبت نکند، اینستاگرام کاری به صفحه شما نخواهد داشت.

    رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

    برای رفع مشکل کپی رایت از روش هایی که قبلا هم گفته شد می توانید استفاده کنید ولی برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی به صورت اختصاصی می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید:

    اگر از آهنگی استفاده کنید که جز دسته‌ کپی رایت باشد به سرعت شناسایی شده و پست شما توسط اینستاگرام حذف می شود. شما برای رفع کردن این موضوع می توانید اول این که اطلاعات موزیک از جمله نام، نام آلبوم، نام خواننده، سال انتشار و دیگر اطلاعات آن را تغییر دهید و راه دوم هم این است که آهنگ مورد نظر را کمی تغییر دهید، به این صورت که این تغییر می‌تواند اضافه کردن ۱ ثانیه ویس به آهنگ، یا ادیت‌های حرفه‌ ای‌ تر، میکس دو آهنگ و … باشد.

    زمانی که شما قسمت هایی از یک آهنگ را تغییر می دهید، چون نسخه تهیه شده توسط شما با نسخه‌ اصلی متفاوت است دیگر جزو موزیک های کپی رایت اینستاگرام به حساب نمی آید و استفاده از آن مجاز است.

    همچنین شما می توانید از این راهکار استفاده کنید که به جای انتشار تنها یک دقیقه از آهنگ مورد علاقه‌ خود در یک اسلاید قسمت طولانی تری از آهنگ را انتخاب کرده و در تعداد اسلاید بیشتری منتشر کنید؛ با این کار الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار سخت‌ تر می‌توانند به دنبال نقض کپی رایت پی ببرند.

    رفع مشکل کپی رایت در ویدیو در اینستاگرام

    برای حل این مشکل می توانید از راهکار زیر کمک بگیرید:

    اگر شما می خواهید ویدیویی را منتشر کنید اما با این ارور Your Video has been Removed روبرو می شوید مراحل زیر را طی کنید:

    1. پس از دیدن پیام ارور مربوطه، روی See what’s wrong کلیک کنید.
    2. در قسمت بعدی که اخطار کپی رایت در اینستاگرام نشان داده می شود، گزینه Appeal را بزنید.
    3. حال باید تایید کنید که شما اجازه انتشار این پست را دارید و گزینه I agree را فعال کنید
    4. در قسمت electronic signature باید امضای الکترونیکی خود را وارد کنید که برای امضاء الکترونیک کافی است تا فقط نام خود را بنویسید.
    5. سپس دوباره روی Appeal کلیک کنید.

    توجه داشته باشید که از این روش برای رفع مشکل کپی رایت موزیک هم می توانید استفاده کنید.

    رفع مشکل کپی رایت در استوری در اینستاگرام

    برای رفع این مشکل نیز می توانید از تمام نکات و راه حل های ذکر شده در قسمت های قبلی استفاده کنید از جمله:

    • اجازه گرفتن از شخص مورد نظر که تصمیم به استفاده از محتوا او را دارید.
    • تگ و منشن کردن فردی که از محتوا او استفاده کرده اید در استوری خود.
    • تغییر دادن قسمتی از عکس، موزیک، ویدیو و یا هر چیز دیگری که قصد انتشار آن را از محتوا شخص دیگری دارید.

  • برچسب‌ها:,
  • نظرات درباره این مطلب