آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۹ شهر۱۳۹۵
  • دونالد ترامپ در گیرودار استفاده بی‌اجازه از آهنگ‌ها

    دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه امریکا که از طرفداران موسیقی است، در کمپین‌های تبلیغاتی‌اش از آهنگ‌هایی برای به وجد آوردن طرفدارانش استفاده می‌کند. مشکل اینجا است که آیا این گروه‌ها چنین اجازه‌ای می‌دهند یا نه.

    سخنرانی هجدهم ژوئیه دونالد ترامپ (برابر با ۲۸ تیر ۱۳۹۵) با آهنگ خاطره‌انگیز «ما قهرمان هستیم» گروه کوئین شروع شد. این امر موجب نوشتن نامه‌ای از طرف گیتاریست گروه شد که به نمایندگی از کل گروه تاکید می‌کرد که اجازه استفاده از این آهنگ هرگز خواسته و داده نشده است. بعد از گذشت سه روز از این اتفاق، دونالد جلسه خود را با آهنگ «همیشه به آن چه میخواهی نمیرسی» گروه رولینگ استونز به پایان رساند؛ با توجه به توئیت گروه رولینگ استونز، این چیزی نبود که گروه می‌خواست و استفاده از این آهنگ هم بدون اجازه گروه بوده است.

    از همه این‌ها گذشته، پیشینه ترامپ با گروه رولینگ استونز چندان خوب نیست. بر اساس خبرگزاری salon ، سال پیش زمانی که دونالد ترامپ بی‌اجازه وارد کنفرانس مطبوعاتی رولینگ استونز شد، گیتاریست گروه با در آوردن چاقویی به او گفت که  جای یکی از آنها در اینجاست و دونالد ترامپ را از سالن بیرون کرد. این داستان در تابستان گذشته اتفاق افتاد و این هفته دوباره سر از رسانه های اجتماعی درآورده است. Micheal cohl، مدیر تور در این زمینه به pollstar گفت:«به  من خبر دادند که به ساختمان کناری اجرا بیایم؛ فکر می‌کنید چه دیدم؟ دونالد ترامپ در حال انجام یک کنفرانس مطبوعاتی بود، در اتاق ما!».

    با توجه به حرف های  Cohl، بعد از آن ترامپ سعی می‌کند او را متقاعد کند : « آنها از من خواهش کردند بالا بروم، مایکل».Cohl  پاسخ می‌دهد: «بس کن ، ازخودت دروغگو نساز ترامپ!» و با فکر این که این ماجرا خاتمه یافته، به اتاق رختکن رفته بود و بعد از پنج دقیقه دوباره خبر داده بودند که ترامپ پشت میکروفون بازگشته است. Cohl بار دیگر تلاش کرده بود ترامپ را منصرف کند، و سپس به اتاق رختکن برگشته بود؛ اما دوباره خبر دادند که ترامپ در حال سخنرانی است. این دفعه کیت ریچاردز، گیتاریست گروه وارد ماجرا شد: کیت چاقویش را درمی‌آورد، روی میز می‌کوبد و می‌گوید «… آیا خودم باید او را از اینجا بیرون کنم؟ یکی از ما باید بیرون برود؛ یا او یا ما». در نهایت Cohl  با تهدید ترامپ به اینکه در صورت عدم ترک ساختمان مصاحبه‌ای انجام می‌دهد و به جهان توضیح می‌دهد که چرا کنفرانس لغو شده، با کمک نیروی حفاظتی  ساختمان ترامپ و سه محافظش را از ساختمان بیرون میکند.

    Adele، R.E.M، اِروسمیت و نیل یانگ هم پیش‌تر نسبت به استفاده بی‌اجازه از آهنگ‌هایشان در تبلیغات انتخاباتی ترامپ اعتراض کرده بودند.

  • برچسب‌ها:, , ,
  • نظرات درباره این مطلب