آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۲۴ مهر۱۳۹۵
  • پینک فلوید در حمایت از غزه

    دیوید گیلمور، راجر واترز و نیک میسون بیانیه‌ای را در حمایت از فعالانی که با اسراپیل و محاصره غزه مخالفند، منتشر کرد و مخالفت خود را با اسراییل اعلام کرد.

    یازده سال از زمانی که پینک‌فلوید برای اجراهای زنده در لندن گرد هم آمدند، می‌گذرد. در حال حاضر سه نفر از اعضای باقی‌مانده گروه تفاوت‌های خود را کنار گذاشته‌اند و دوباره گرد هم آمدند. اما این بار، موسیقی، علت نیست.

    دیوید گیلمور، راجر واترز و نیک میسون به هم پیوسته‌اند تا حمایت خود را از کشتی «حقوق بشری الزیتونه» اعلام کنند؛ این کشتی، شامل گروهی از زنان سراسر جهان است که به محاصره غزه اعتراض دارند و ماه پیش در حرکتی اعتراضی با کشتی‌ از بارسلونا به سمت غزه حرکت کرده‌اند. اوایل هفته اخیر، نیروی دریایی اسراییل، افراد این کشتی را که همه زن بوده‌اند، دستگیر کرده است.

    صفحه فیس‌بوک پینک‌فلوید در چهارشنبه هفته پیش، پستی را منتشر کرد که حمایت دیوید گیلمور، راجر واترز و نیک میسون را از این زنان نشان می‌داد.در صفحه فیسبوک گروه اعلام شده است: «متحدانه در حمایت از زنان ناوگان آزادی بخش نوار غزه می‌ایستیم و بازداشت غیرقانونی آنها را در آب‌های بین المللی که از سوی نیروهای نظامی اسرائیلی صورت گرفته، محکوم می‌کنیم.» همین پست در صفحه شخصی راجر واترز نیز منتشر شد. انتظار می‌رود که این زنان به سرعت آزاد شوند. از سویی دیگر، حمایت پینک فلوید توجه همه را به ماجرا جلب کرده است.  راجر واترز از سال ۲۰۰۵ در دفاع از فلسطین کمپین دفاع از فلسطین را که نوعی تحریم فرهنگی اسراییل است، آغاز کرده و دارد راه خود را در این مسیر ادامه می‌دهد.

     

  • برچسب‌ها:, , ,
  • نظرات درباره این مطلب