آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۹ آذر۱۳۹۵
  • ﮊﺍﮎ ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ

    ” ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ ” ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺳﻮﺋﯿﺲ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﻬﺎﺭﺗﻬﺎﯼ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﯼ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﻭ ﺯﯾﺮ ﺑﻨﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻣﻮﻧﺘﻪ ﺳﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺍﻃﻼﻉ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﺴﺮﻭﺍﺗﻮﺍﺭ ﮊﻧﻮ ﺑﻮﺩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۰۵ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﺍﺩ . ﺍﻭ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻬﺎﯼ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﺷﺪ ﻫﻮﺵ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﻣﻮﺳﯿﻘﺎﯾﯽ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭﯼ ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ ﺭﺍ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺁﻥ ﺑﺪﺍﻫﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺳﻠﻔﮋ ﻭ ﺳﺮﺍﯾﺶ ﺑﻮﺩ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﺑﺎ ﺣﺮﮐﺎﺗﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺁﻧﺮﺍ ” ﺍﻭﺭﯾﺘﻤﯿﮏ ” ‏( Orirytmic ‏) ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩ . ﺍﻭﺭﯾﺘﻤﯿﮏ ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻭ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻠﻮﺩﯼ، ﺭﯾﺘﻢ، ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ ﺳﺒﮏ ﻭﻓﺮﻡ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﺋﯽ ﻣﯿﮑﺮﺩ . ﺍﻭ ﺫﻫﻦ ﻭ ﺟﺴﻢ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻣﯿﺨﺖ ﻭ ﺭﻭﺷﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺫﻫﻨﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺑﺪﻥ ﭘﺎﯾﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﮐﺮﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺩﺳﺖ ﺯﺩﻥ، ﭘﺮﯾﺪﻥ ، ﻣﮑﺎﻟﻤﻪ، ﺁﻭﺍﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ، ﻗﺪﻡ ﺯﺩﻥ، ﺧﺰﯾﺪﻥ، ﻟﻐﺰﯾﺪﻥ، ﺗﻠﻮ ﺗﻠﻮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ ﻫﻤﻪ ﺑﮑﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺭﻭﺵ ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ ﻭ ﻣﻮﻧﺘﻪ ﺳﻮﺭﯼ ﯾﮏ ﻧﻄﻘﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻭﺍﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﺭﺑﻊ ﺳﺎﻋﺖ ﻃﻮﻝ ﺑﮑﺸﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﺰﺀ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎﯼ ﺷﻨﯿﺪﺍﺭﯼ، ﺭﻭﻧﺪﻫﺎﯼ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺘﻬﺎﯼ ‏(MI ﻭ SOL ‏) ﺳﭙﺲ ﺁﻭﺍﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭ ﻧﺖ، ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺻﺪﺍﯼ ﺗﮏ ﺗﮏ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺪﺍﻫﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﯼ ﺑﺎ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺍﺻﻮﺍﺕ ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯿﻬﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺭﻭﺵ ﺩﺍﻟﮑﺮﻭﺯ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﺩﺍﻟﮕﺮﻭﺯ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻋﻨﺼﺮ ﺯﯾﺮ ﺑﻨﺎﯾﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺑﺎشد.

  • برچسب‌ها:, , , ,
  • نظرات درباره این مطلب