آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۳ اسف۱۳۹۶
  • «امیر کنجانی» -آهنگساز ایرانی فیلم کودک خاموش

    «امیر کنجانی» -آهنگساز ایرانی فیلم کودک خاموش- که نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه اسکار در اعتراض به رفتار آمریکایی‌ها درمواجهه با شهروندان ایرانی، با وجود دریافت ویزا در این مراسم شرکت نمی‌کند.

    او در این باره می‌گوید: «بنا به تعهدم با كمپانی انگلیسی به همراه گروه همراه فیلم دعوت اسكار را پذیرفتم و درخواست ویزا را انجام دادم و روز مصاحبه به سفارت آمریكا رفتم. در آنجا شاهد برخوردهای بسیار تحقیر آمیز با هم وطنانم بودم كه عمیقا من را غمگین كرد. صف های بی مورد و بی نظمی و انتظار و البته برخوردی كه با من انجام شد برخورد متفاوتی بود. بعد از مصاحبه ایمیلی از سفارت دریافت كردم كه بسیار توهین آمیز بود،‌ پرسیدن نام و مشخصات و جزئیات خانواده و اطرافیان نزدیكم. یوزرنیم های تمام صفحات اجتماعی  خودم، مشخصات ریز به ریزِ تمام سفرهای من در ١٥ سال اخیر و غیره؛ ریافت این ایمیل راه رو برای من روشن كرد . من به قیمت سرك كشیدن در خصوصی‌ترین مسائل زندگیم، برخورد زننده و غیر انسانى با هم وطنانم و توهین‌های مستقیم و غیر مستقیم حاضر به ادامه‌ی راه نشد.»

    وی ادامه می‌دهد: «امروز من با وجود داشتن ویزای ورود به كشور آمریكا برای حضور در مراسم اسكار به عنوان آهنگساز فیلم كودك خاموش -نامزد جایزه‌ی اسكار، به حمایت از مردم سرزمینم از حضور در این مراسم صرف نظر می كنم. در ویزای من نوشته شده كه حكم رئیس جمهور امریكا برای من لغو گردیده كه نشانه محكمی است كه هنر از هرگونه سدی می‌گذرد و حتی رئیس جمهور امریكا هم ناتوان از مقابله با ان است.»‌

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب