آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۲۵ شهر۱۳۹۸
  • بزرگداشت شاعر نامدار "شهریار"

    در برنامه ی شب شعر برای بزرگداشت یاد شاعر نامدار ایرانی شهریار برنامه ای اختصاصی ترتیب داده شده است که جزئیات پخش برنامه را در ادامه ی این مطلب مشاهده خواهید کرد. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

    برنامه شب شعر که امشب ۲۵ شهریور ساعت ۲۳ به صورت زنده پخش خواهد شد دکتر اکرامی فر مجری کارشناس برنامه، میزبان دکتر علی اصغر شعردوست پژوهشگر،مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک استاد شهریار می شود و با وی در خصوص زندگی ادبی و اشعار استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار صحبت خواهند کرد.

    پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش های برنامه امشب «شب شعر» در پخش امشب خواهد بود.

    روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی،نامگذاری شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

    «شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما استکه دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

  • برچسب‌ها:, , , ,
  • نظرات درباره این مطلب