آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۲۰ مرد۱۳۹۸
  • به استاد کبهان کلهر تبریک گفتند!

    در ادامه ی این خبر در خصوص جزئیات مربوط به تبریک مدیر کل دفتر موسیقی ایران به کیهان کلهر صحبت خواهیم کرد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

    مدیر کل دفتر موسیقی- در پیامی دریافت جایزه معتبر جهانی وومکس ۲۰۱۹ را به استاد کیهان کلهر تبریک گفت.
    در متن پیام تبریک محمداله یاری چنین آمده است:

    «هنرمند گرانمایه ، جناب آقای كیهان كلهر

    دریافت جایزه معتبر جهانی وومكس ٢٠١٩ مبارکتان باد.

    نواختن و بسط هنر ایران زمین با دستان هنرمند آن فرهیخته گرانقدر در صحنه بین الملل ستودنی و قابل تقدیر است. جناب‌عالی  به عنوان سفیر گفتمان هنر غنی ایرانی نقش مهمی در فراگیر نمودن پیام صلح و فرهنگ اصیل هموطنان خودا یفا می‌كنید. ضمن ابراز خرسندی و تبریك به مناسبت كسب این جایگاه شایسته، برای شما و همه اهالی این عرصه آرزوی توفیق روزافزون در معرفی و گسترش موسیقی ایرانی و تجلی هرچه بیشتر دیپلماسی موسیقی كشور را دارم.»

    «کیهان کلهر» همواره موردِ تحسین بسیاری از نشریاتِ خارجی و هم‌چنین هنرمندان داخلی بوده است، برای مثال «حسین علیزاده» در گفتگویی درباره کلهر گفته است: «برخلاف کارهای عجیب و غریبی که دیگران با ساز کمانچه انجام می‌دهند آقای کلهر با تکنیک و حس شخصی خودشان موسیقی ایرانی را اجرا می‌کنند و لزوماً موسیقی سنتی یا دستگاهی نیست بلکه کمانچه ای است که تحت تأثیر فرهنگ و مناطق مختلفی که ساز کمانچه در آنجا رواج داشته نواخته می‌شود که بی‌تأثیر از آن مناطق نبوده و نیست. ایشان ساز کمانچه را با سبک و شیوه خودشان گسترش دادند موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی در سازشان نقش عمده دارد.»

    او به تازگی کنسرت‌های «شهر خاموش» را همراه با کوارتت مینیاتور اجرا کرده

  • برچسب‌ها:, , ,
  • نظرات درباره این مطلب