آخرین مطالب
 
  • نویسنده : admin , نوشته شده در: ۱۴ بهم۱۳۹۷
  • صدای «بمرانی» را از دهه چهل شمسی می‌شنوید

    گروه «بمرانی» روز پنجشنبه ۱۱ بهمن، انتشار آلبوم جدیدش با نام «سیزده چهل» را در خانه موزه بتهون جشن گرفت. این آلبوم در دو قالب سی‌دی و نوار کاست منتشر شده که همان روز تمامی کاست‌ها به فروش رسید.

    در آلبوم «سیزده چهل» که بازخوانی آثار پاپ دهه چهل شمسی است از کارهای خواننده‌هایی مانند قوامی، ویگن و اونیک بازخوانی شده است. البته تمام قطعات محدود به این اتفاق نیستند و اعضای گروه، برخی ترانه‌های قدیمی را با ملودی برخی از آهنگسازان ایتالیایی و آرژانتینی در قالبی کاملاً متفاوت اجرا کرده‌اند.

    در مراسم رونمایی بعد از جشن امضا، گروه قطعات «تو کجایی»، «پری»، «فردای روشن» و «تانگوی باد بهاری» از آلبوم را برای طرفدارانشان نواختند که سردار سرمست و سالار اصغری هم آنها را همراهی می‌کردند.

    سردار سرمست یکی از هنرمندانی است که حضور پررنگی در این آلبوم داشته و علاوه بر نوازندگی کیبورد، پیانو، ترومپت، آکارئون و هم‌خوانی، در تنظیم تمام قطعات گروه بمرانی را همراهی کرده است.

    «تو کجایی»، «اسب سفید»، «پری»، «سر کنم ای برگ خزان»، «تانگوی باد بهاری»، «روز و شب»، «افسانه»، «فردای روشن»، «جون مریم»، «شیدایی»، «نرگس شیراز» و «زندگی خوب» دوازده قطعه این آلبوم هستند که در استودیو بمرانی ضبط و توسط مانی مزکی میکس و مستر شده‌اند. گلنوش عمرانی هم به عنوان هم‌خوان حضور داشته است.

    غلامحسین مین‌باشیان، حبیب‌الله بدیعی، پرویز مقصدی، عباس مهرپویا، امین‌الله رشیدی، ضیاء مختاری، جمشید شیبانی و همایون خرم آهنگسازان این قطعات هستند که اشعار آن‌ها را جمشید شیبانی، رحیم معینی کرمانشاهی، ایرج رزم‌جو، ناصر رستگارنژاد، تورج نگهبان، احمد عاشورپور و هوشنگ ابتهاج سروده‌اند.

    می‌توانید موزیک ویدئوی «تو کجایی» به کارگردانی علی‌یار راستی که بازخوانی قطعه Mariani Donne e Guai است و پیش از انقلاب هم عباس مهرپویا آن را به فارسی بازخوانی کرده، ببینید.

  • برچسب‌ها:, , , , , ,
  • نظرات درباره این مطلب