آخرین مطالب
 
  • نویسنده : حمیده آهنگری , نوشته شده در: ۱۵ خرد۱۴۰۰
  • آلبوم بی نام از محسن چاوشی یکی از آلبوم های ماندگار این خواننده است که در آن ۱۱ قطعه ی مختلف وجود دارد. محسن چاوشی که ترانه نویس و خواننده ی متبحری است، در این آلبوم نیز به خوبی مهارت خود را به رخ کشیده است.

    خوانندگی، آهنگسازی و میکس و مسترینگ اینکار بر عهده ی محسن چاوشی بوده است و خلاقیت در نامگذاری و طراحی کاور و قطعات که مهم ترین بخش کار بودند کاملا مشهود است.

    اشعار این آلبوم برگرفته از مولانا، وحشی بافقی، فصیح الزمان شیرازی، سعدی است. تاریخ انتشار آلبوم بی نام مربوط به ۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ است.

    حواشی آلبوم بی نام از محسن چاوشی

    آلبوم بی نام، داستانی طول و دراز دارد و تا منتشر شدن آن مدت زمان زیادی طول کشید.حدودا ۱۰ ماه حواشی موجود برای آلبوم بی نام سبب شد تا انتشار آن دچار تاخیر شود.

    یکی از قطعات آلبوم بی نام با نام بازخواهم گشت، حدودا چندین ماه پیش از انتشار آلبوم با صحبت های چاوشی قرار بود که به صورت یک تک آهنگ منتشر شود و به هوادارانش قول آن را به شکل تک آهنگ داده بود، اما سرانجام این قطعه در آلبوم بی نام منتشر شد و توسط مخاطبان شنیده شد.

    آلبوم بی نام ابتدا قرار بود به نام قمارباز منتشر شود، اما حواشی زیادی در ازتباط با آن نام وجود داشت. سرانجام تهیه کننده آلبوم در ۲۵ مهر ۹۸ اعلام کرد که مشکلات رفع شده است و این آلبوم به زودی منتشر می شود. مسبب رفع این مشکلات نیز محمد اللهیاری معرفی شد.

    ماجرای انتشار آلبوم بی نام از سوی تهیه کننده ی آلبوم، هادی حسینی، غیرعمدی خوانده شد و دلایل تعویض نام آن، ممیزی ها و عدم دریافت مجوزهای لازم بیان شد که این موضوع سبب شد تا چندین مرتبه (۴ الی ۵ بار) انتشار آلبوم به تعویض بیفتد و تاریخ آن دستکاری شود.

    معرفی قطعات آلبوم بی نام

    قطعات این آلبوم شامل نام ها و توضیحات زیر است که مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

    قند منی قطعه ای شاد و زیبا که شعری از مولانا بوده است. تنظیم و میکس و … اینکار توسط محسن چاوشی انجام شده است.

    گنجشک پریده شعری از سعدی است که بازهم تنظیم و سایر مباحث کار با خود محسن چاوشی بوده است.

    برسلطان قطعه ی زیبای دیگری است که شعر آن را مولانا سروده است و کاری از محسن چاوشی در این آلبوم است.

    فصیح الزمان شیرازی که آن را رشوانی نیز می گفتند قطعه ی دیگری با نام چنگ را در این آلبوم از آن خود کرده است.

    قمارباز قطعه ای است از مولانا که در این آلبوم جزو قطعات مشهورش تلقی می شود و قرار بود نام آلبوم نیز از این قطعه برداشته شود.

    عقل و خرد و زاد نیز دو قطعه ی محبوب دیگر از آلبوم قمار باز هستند که هر دوی آن ها از مولانا شعر خود را دارند.

    باز آمده ام، قطعه ای از پیش شنیده شده بود که تنها بخشی از آن از طریق صفحه ی محسن چاوشی برای هواداران گذاشته شده بود که همراه این آلبوم به شکل کلی، این قطعه نیز آمده است.

    من ندانستم شعری برداشته از وحشی بافقی و سعدی است و یکی از قطعات شنیدنی این آلبوم محسوب می شود.

    و دو قطعه ی آخر آلبوم با نام های قوم به حج رفته و راز اسا که سوروده ی مولانا و سعدی هستند.

    سخن آخر

    امیدواریم که شما نیز از شنیدن این آلبوم از محسن چاوشی لذت برده باشید و با بی نام بیشتر آشنا شده باشید. در سایر پست های فارس آهنگ ما را دنبال کنید تا نقد و بررسی های بیشتری از آلبوم های خوانندگان را مشاهده نمایید.

     

  • برچسب‌ها:,
  • نظرات درباره این مطلب